۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۷۲۵۲۳
به مناسبت میلاد امام حسن عسکری؛

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در دوره‌های قرآنی حرم حضرت معصومه اعلام شد

مسؤول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) شرایط شرکت در دوره‌های جدید مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) را تشریح کرد.
قرآن کریم

شهاب‌الدین غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری دوره‌های جدید قرآنی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: دوره تربیت مربی، حفظ و روخوانی قرآن کریم ویژه برادران در مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

مسؤول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تبیین شرایط شرکت در دوره‌های جدید مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت و اظهار داشت: برگزاری دوره تربیت مربی و حفظ ویژه حافظان قرآن کریم است که بر اساس اعلام شوری آموزشی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) باید شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها حداقل حافظ ۱۰ جزء از قرآن کریم باشند؛ این در حالی است که در ذیل شرایط سنی حداقل سن شرکت‌کنندگان ۱۸ سال اعلام‌شده است.

غفاری در ادامه به تشریح شرایط عمومی سایر گروه‌ها پرداخت و عنوان داشت: شرایط اختصاصی دوره روخوانی قرآن کریم گذراندن دوره صحت قرائت و تجوید سطح یک اعلام‌شده است؛ بر این اساس ثبت‌نام حضوری علاقه‌مندان به ساحت مبانی قرآن کریم در این دوره‌ها از ۲۲ دی‌ماه تا ۲۲ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مرکز قرآن و حدیث واقع در شبستان حضرت نجمه خاتون(س) است.

گفتنی است بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) علاقه‌مندان برای ثبت‌نام غیرحضوری می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۷۱۷۵۵۲۷ و ۳۷۱۷۵۵۳۰ تماس گرفته تا با اعلام مشخصات رسمی خود از سوی خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) امور اداری ثبت‌نام این علاقه‌مندان صورت پذیرد.

خاطرنشان می‌شود مسؤول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیش‌ازاین در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به استقبال گسترده در بخش‌های مختلف آموزشی به بیان آمارهای ثبت‌نام دوره‌های قبلی پرداخت بود که بر اساس این اعلام«۴۰۰ نفر به صورت فراگیر در دوره‌های حفظ قرآن و ۸۵۰ نفر نیز در رشته قرائت اعم از روخوانی،‌ تجوید،‌ صوت،‌ لحن و ترتیل شرکت کرده داشته‌اند.»

لازم به ذکر است که مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مدارس شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) نشست‌های تخصصی سیره شناسی و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه را با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم را برگزار می‌کند که حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است؛ این در حالی است که این نشست‌ها همواره با حضور کثیری از علاقه‌مندان همراه بوده است. /837/302/ب3

ارسال نظرات