۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۷۲۵۰۵
امام جمعه سنقر:

آیت الله شرعی سرمایه های دینی و اخلاقی بسیاری را از خود به یادگار گذاشت

امام جمعه شهرستان سنقر با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله شرعی در زمان حیات، گفت: آیت الله شرعی(ره) جزء انسانهای سرمایه دار و مرفه نبود اما سرمایه های عظیم دینی و اخلاقی بسیاری را از خود به جای گذاشت.
امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم بزرگداشت ارتحال عالم ربانی آیت الله شرعی ظهر امروز با حضور رؤسای ادارات و طلاب و روحانیان در حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر برگزار شد.

حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه شهرستان سنقر با تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) ابراز داشت: این امام همام همواره در برابر دشمنان اسلام قدعلم می کرد و به ترویج و نشر اندیشه های دین می پرداخت.

امام جمعه شهرستان سنقر با تسلیت به مناسبت رحلت عالم ربانی آیت الله شرعی خاطرنشان کرد: ایشان یک شخصیت ارزشمند و تأثیرگذار در محیط زندگی خویش و نظام بود.

استاد حوزه علمیه در ميزان توجه آيت الله شرعي (ره) به اهل بيت علیهم السلام با اشاره به سيره وی، گفت: روز ميلاد امام جواد الائمه (ع) پسر آیت الله شرعی به شهادت می رسد و خبر شهادت فرزند به پدر ابلاغ می شود اما وی به جای عزاداری مجلس جشن با شكوهی برگزار می كنند در حالی كه روز شهادت فرزندشان بوده و اين نشان از اعتقادات راسخ و عميق وی به اهل بيت عليهم السلام می باشد كه در تمام زندگيشان  مشهود است.

وی در ادامه به خدمات ارزنده سياسی، فرهنگی و اجتماعی قبل و بعد از انقلاب آيت الله شرعی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: عمر با بركت وی سرشار از اعمال و خدمات ارزنده برای اسلام و مسلمانان است.

امام جمعه شهرستان سنقر گفت: مصداق حديث امام سجاد(ع) كه در توصيه به فرزند خود فرمود هر كسی از تو درخواست خير  و نيكی كرد به او نيكی كن، چه درخواست كننده شايسته آن نيكی باشد چه نباشد، اگر شايسته باشد كار شما به هدف واقع رسيده است و اگر شايسته نيكی نباشد باز هم انجام بده زیرا نيكوكار بودن خود را اثبات كرده ای و آيت الله شرعی (ره) هم عمر با بركت خود را صرف كار نيک نمود و یک نيكوكار واقعی بود.

وی عنوان داشت: آیت الله شرعی(ره) جزء انسانهای سرمایه دار و مرفه نبود اما سرمایه های عظیم دینی و اخلاقی بسیاری را از خود به جای گذاشت.

امام جمعه شهرستان سنقر در پايان به برخی از خدمات ارزنده و باقيات و صالحات زندگی آيت الله شرعی (ره) اشاره کرد و ابراز داشت: تأسيس مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران، دانشگاه علوم پزشكی فاطميون، دانشگاه قم، مصلی بزرگ قم، حسينيه قم و... از جمله آثار و برکات وی در زمان حیات بود./202/857/ب1

ارسال نظرات