۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۷۲۴۳۲
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:

بسیج فرهنگی راه مقابله با هجمه های دشمن است

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بسیج فرهنگی را راه مقابله با هجمه های دشمن دانست و گفت: بسیج در جنگ نرم باید در صحنه فرهنگی، به ویژه در بخش رسانه حضور پیدا کند.
بسیج رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حبیب خجسته پور، ظهر امروز در همایش بسیج رسانه که در سالن آمفی تئاتر مرکز مدیریت آموزش و پژوهش استانداری لرستان برگزار شد، از بسیج به عنوان نیرویی مردمی یاد کرد که نقش حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه حفاظت و حراست از ماهیت و شأن نزول انقلاب اسلامی از وظایف مهم بسیج است، افزود: بسیج در طول عمر با برکت انقلاب همواره در عرصه های گوناگون ایفای نقش کرده است.

خجسته پور با اشاره به اینکه نیروهای بسیجی با مشارکت آحاد مردم شکل گرفت و مسیری نو را سپری کرد، خاطرنشان کرد: در زمانی که کشور مورد آسیب جنگ تحمیلی قرار گرفت، بسیج برای دفاع از کیان کشور مأمور حضور در میدان نبرد شد.

وی با اشاره به نقش آفرینی بسیج در دوران دفاع مقدس یادآور شد: بسیج در آن دوران با حضور مقتدرانه از حقانیت انقلاب اسلامی دفاع کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به جنگ نرم امروز و تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و ارزشهای اسلامی، یادآور شد: امروز نیز بسیج در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن کارکردی تازه در پیش گرفته است.

وی راه مقابله با هجمه های دشمن را بسیج فرهنگی دانست و اظهار داشت: انجام کارهای فرهنگی و آگاه سازی آحاد مردم راه مقابله با هجمه های دشمن است.

خجسته پور در ادامه با بیان اینکه در دنیای امروز رسانه ها حرف اول را می زنند و کاربردهای فراوانی دارند، افزود: از کارکردهای بسیج ایفای نقش فعال در حوزه رسانه است.

وی با بیان اینکه رسانه ها با بهره گیری از ظرفیت رسانه به افکار عمومی جهت می دهند، افزود: رسانه با بهره گیری از دو عنصر چرا و چگونه در تنظیم خبر و جهت دهی آن به سمت افکار و ایدئولوژی برنامه ها در جهت هدایت افکار عمومی به سمت مورد نظر بهره می گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه تلاش در رابطه با تولید محتوا در دو حوزه چرایی و چگونگی در برابر هجمه های رسانه ای دشمنان باید مورد توجه فعالان عرصه رسانه در کشور قرار گیرد، گفت: برای مقابله با هجمه های دشمن در جنگ نرم باید بسیج در صحنه فرهنگی، به ویژه در بخش رسانه حضور یابد.

وی در ادامه به نقد و انتقاد اثرگذار اشاره و عنوان کرد: انتقاد لازمه پویایی جامعه است و باید با پرهیز از سیاه نمایی و اخلاق محوری همراه باشد.

خجسته پور با اشاره به تکثر انتشار اخبار در دنیای امروز، تأکید کرد: باید مراقب باشیم به منابع اصیل خبری مراجعه و برمبنای واقعیتها تحلیل کنیم./9459/202/ب2

ارسال نظرات