۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۷۲۴۳۱
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس:

اهدای کتاب سبب رشد فکری و اخلاقی افراد جامعه می‌شود

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: کتاب که در واقع غذای روح و سبب افزایش رشد فکری و اخلاقی افراد و جامعه می‌شود، بهترین هدیه‌ای است که می‌توان با توجه به سطح آگاهی افراد به آن‌ها هدیه داد.
اهدا کتاب

مدینه صدیق، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، با اشاره به آغاز هفته اهدا کتاب، گفت: یکی از رفتارهای پسندیده و نیکو که در روایات اسلامی ما به آن سفارش شده، هدیه دادن است.

وی در ادامه افزود: هدیه سبب تقویت دوستی و محبت بین افراد و زدودن دشمنی و کینه‌ها و تحکیم روابط اجتماعی می‌شود.

صدیق اظهار داشت: کتاب که در واقع غذای روح و سبب افزایش رشد فکری و اخلاقی افراد و جامعه می‌شود، بهترین هدیه‌ای است که می‌توان با توجه به سطح آگاهی افراد به آن‌ها هدیه داد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «ما از لحاظ کتاب‌خوانی عقب هستیم و متأسفانه این یک کار اختصاصی است که مخصوص بخشی از مردم است، در حالی که معارف و علوم و هنر و ذوق و آنچه در حیطه فرهنگ است، مال همه مردم است، همه به مفاد کتاب احتیاج دارند».

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با اهدای کتاب‌های مناسب به جوانان و نوجوانان آن‌ها را به کتاب‌خوانی تشویق کنیم و باید مطالعه را از کودکی با قصه‌گویی و داستان خوانی به فرزندانمان یاد دهیم، تا آن‌ها با کتاب مأنوس شوند.

وی ادامه داد: چراکه همان‌گونه که جسم انسان گرسنه می‌شود، روح او نیز نیاز به غذای مناسب دارد، که متناسب بودن با سن و میزان تحصیلات و آگاهی افراد را باید مورد توجه قرار دهیم.

صدیق تصریح کرد: در احادیث اسلامی، خواندن و نوشتن جایگاه ویژه‌ای دارد، به طوری که قلم دانشمندان با خون شهیدان مقایسه شده است.

شایان‌ذکر است، به‌منظور ترویج فرهنگ اهدای کتاب و همچنین گسترش کتابخانه‌های عمومی، از 19 تا 25 دی‌ماه، به عنوان هفته اهدای کتاب نام‌گذاری شده است./302/919/ب1

ارسال نظرات