۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۷۲۴۲۱
امام جمعه خرم آباد:

اعتماد به نفس از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در لرستان تولید و اشتغال زایی را لازمه برطرف شدن مشکلات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: برای تولید و اشتغال زایی باید اعتماد به نفس را تقویت کرد.
اقتصاد مقاومتی حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: وجود اعتماد به نفس برای انجام امور در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و اشتغال در جامعه امروز، افزود: وجود اعتماد به نفس برطرف کننده این مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: اعتماد به نفس از مؤلفه های اصلی تولید، شکوفایی استعدادها و خلق نوآوری برای تولید بیشتر و اشتغالزایی است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت اعتماد به نفس بخشیدن به فرزندان از دوران کودکی، اظهار داشت: داشتن اعتماد به نفس امری مهم برای مقابله با خودباختگی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: خودساختگی و تقویت اعتماد به نفس چشم طمع به دست بیگانه داشتن را از بین می برد و توانایی های داخلی را تقویت می کند.

وی با بیان اینکه چشم داشتن به غربی ها عامل خودباختگی است، تصریح کرد: تا زمانی که دستمان به سوی بیگانگان دراز است، اقتصاد مقاومتی عملی نمی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن به سه نفس اماره، لوامه و مطمئنه اشاره کرده است، بیان داشت: نفس مطمئنه در رابطه با اعتماد به نفس بوده و داشتن اعتماد به نفس موجب آرامش است.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد به نفس بخشیدن به جوانان و تقویت باورهای آنان در تحقق مؤلفه های اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال، تکیه بر توانایی های داخلی و مقابله با فشار تحریمها نقش بسزایی دارد./9459/302/ب2

ارسال نظرات