۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۷۲۳۴۹
حجت الاسلام مومني:

جامع ترين و كامل‌‌ترين دستورات در قرآن و روايات است

استاد حوزه علميه گفت: جامع ترين و كاملترين دستورات در قرآن و روايات معصومين(س) براي ما بيان شده است كه اين به عنوان برنامه جامع و كامل و مدون است و الگوي مناسب نيز فقط سيره عملي اهل بيت(ع) و معصومين است كه جامع‌ترين و كاملترين برنامه زندگي ما است.
حجت الاسلام سيد حسين مومني حجت الاسلام سيد حسين مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد حسين مومني جمعه شب در مراسم شاديانه ميلاد امام حسن عسکری(ع) كه در بيت العباس خيابان طالقاني كاشان، برگزارشد، گفت: خيلي از دستوراتي كه الان در قالب مشاوره به افراد داده مي‌شود اينها مستند به قرآن و روايات نيست بلكه بر خلاف قرآن و روايات و سنت و سيره اهل بيت است كه نبايد به اينها عمل كرد.

وي افزود: جامع ترين و كاملترين دستورات در قرآن و روايات معصومين(س) براي ما بيان شده است كه اين به عنوان برنامه جامع و كامل و مدون است و الگوي مناسب نيز فقط سيره عملي اهل بيت(ع) و معصومين است كه جامع‌ترين و كاملترين برنامه زندگي ما است.

حجت الاسلام مومني با اشاره به روايتي از امام عسکری و راهگشا بودن اين روايت و مؤثر بودن آن براي بسياري از زندگي‌ها، گفت: امام(ع) در توصيه اي به شيعيان مي فرمايد، شما را به تقواي الهي و پروا داشتن از خدا توصيه مي‌كنم و اگر كسي از خدا پروا داشته باشيد آنچه را كه خدا تحت قالب اوامر آورده انجام واجبات و ترك محرمات است.

وي افزود: لازمه تقوا و پروا داشتن از خدا در انجام واجبات و ترك محرمات است، از اين رو بايد به خدا اعتماد كرد و هرآنچه را كه واجب كرده است انجام دهيم و هرآنچه را حرام دانسته از آن پرهيز كنيم و همه كارهاي خود را براساس رضاي خدا انجام دهيم و اين رمز بقا و جاودانگي است.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه اين همه عالم و ملا و مجتهد آمدند هنوز نتوانستند يك كتاب فقهي استدلالي را بنام ‹‹لمعه›› را  كه سالها است در حوزه علميه  تدريس مي شود را برداشته و كتاب ديگري جايگزين آن كنند، گفت: اين كتاب در دل زندان از سوی شهيد اول نوشته شده است و شهيد ثاني برآن شرح زده است و زير شكنجه به شهادت رسيده است و اين قلم، قلمي است كه خدا نمي خواهد هيچ چيزي جايگزين آن شود.

وي ادامه داد: حاج شيخ عباس قمي كتاب نوشته و امثال ايشان نيز كتاب نوشته اند اما هيچ كدام مفاتيح نشده است، چرا كه در كنار همه  قرآن ها يك مفاتيح قرار دارد، كه  اين به دليل اخلاصي است كه اين بزرگ مرد داشت و اگر اين اخلاص نبود نمي توانست موثر باشد.

حجت الاسلام مومني در ادامه گفت: به برخي از مسؤولان بايد گفت تكليف خود را انجام دهند و كاري به اين نداشته باشند كه عاقبت كار چطور خواهد شد، بلكه وظيفه خود را كه توكل به خدا و كار كردن براي مردم است انجام دهند، نه  اينكه كار براي منت گذاشتن و  با غرور و اقتدار مردم بازي كردن باشد.

وي با اشاره به اينكه اخيرا 98 گنج وارد ايران شدند، گفت: خدا كند برخي افراد كه همه وجودشان را ماديات فرا گرفته است متوجه شده باشند كه شهداي گمنام استخوانهايي كه 98 گنج بودند وارد ايران شدند مي گويند اگر كاري كه انجام مي دهيد براي خدا باشد حتي اگر استخوانهاي شما را هم بياورند بر دلها اثرگذار است.

استاد حوزه علميه قم، با اشاره به اينكه، اميرمومنان مي فرمايد، راست بگوييد اگر چه راست به ضرر شما است و دروغ نگوييد اگر چه دروغ به نفع شما است، بیان کرد: اميرمومنان(ع) به امام حسن فرمود با مردم با صداقت رفتار كن كه اگر با مردم با صداقت باشي، اگر يكصد شمشير زن در پشت سر شما هم نباشد باز هم در دل مردم اقتدار و ابهت داري اما اگر به مردم دروغ بگويي، اگر يكهزار شمشير زن هم داشته باشي در دل مردم اقتدار و ابهت نداري، بنابراين راست بگوييد اگر چه به ضررمان باشد و دروغ نگوييم اگر چه به نفع ما باشد.

وي افزود: امروز در مصاحبه هاي خود، مستقيم به دوربين نگاه مي‌كند و دروغ مي گويد آنهم از نوع دروغ مسلم و اگر همينگونه ادامه پيدا كند، احتمالا ما در طرف ديگر تصوير بدهكار هم خواهيم شد، بنابراين راست بگوييد اگر چه به ضررمان باشد و دروغ نگوييم اگر چه به نفع ما باشد.

حجت الاسلام مومني در ادامه با اشاره به اينكه اگر امانت گرفتي بايد آن را عينا حفظ كنيد در غير اين صورت نبايد امانت را قبول كنيد، عنوان كرد: اين نظام به من رسيده است و من بايد اين نظام را با همان شعار نه غربي و نه شرقي امام راحل و عدم وابستگي به غرب و شرق و اقتدار در مقابل دشمن بايد حفظ كنم، اما كسي كه بخواهد در اين شاكله دست ببرد قطعا انسان خائني است.

وي با اشاره به اينكه يكي در اوايل انقلاب گفت، من قانون اساسي را قبول ندارم، امام گفت، قانون تو را قبول ندارد، عنوان كرد: امروز نيز برخي مي گويند قانون اساسي بايد عوض شود و عنوان مي‌كند خدا كند انقلاب از سوی دشمنان داخلي زخمي نشود در حاليكه زخمي كه خودش به نظام وارد كرده است صدام وارد نكرده است.

به گفته وي، بدن انسان و دست و گوش و زبان انسان امانت است كه نبايد از چشم هر چيزي ديده شود و از گوش هرچيزي شنيده شود، منبر و تريبون امانت است، انقلاب و نظام اسلامي در دست ما امانت است و نبايد در امانت خيانت كرد.

حجت الاسلام مومني، ادامه داد: اگر من كار را من از مسير اصلي منحرف كنم خيانت در امانت است چرا كه اين نظام مرهون زحمات سياستمداران نيست، بلكه مرهون مردم و خانواده شهدا و ايثارگران و جانبازان است كه در بدنه نظام هستند و اين امانتي است كه به دست ما سپرده شده است و نبايد در امانت خيانت كرد./202/1307/ب1

ارسال نظرات