۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۴۷۲۳۳۲
آیت‌الله ایمانی:

اجازه ندهید جوانان مؤمن و انقلابی منزوی شوند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اجازه ندهید جوانان مؤمن و انقلابی در انزوا بیفتند، منزوی باشند و دیگران میدان دار و گردانندگان تعزیه و عرصه کار باشند.
آیت الله ایمانی

به گزار ش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن روز هفدهم دی‌ماه و واقعه کشف حجاب، گفت: امروز هفدهم دی ماه است روزی که در تاریخ مملکت ما روزی بسیار سخت و توام با خاطراتی بسیار تلخ است.

وی در ادامه افزود: رضا خان در کودتای سوم اسفند 1299 از سوی انگلیسی ها روی کار آمد، آن زمان میرپنج بود و بعد به حکومت رسید برای اسلام ستیزی و اسلام زدایی، شاخص ترین کاری که رضاخان در زمینه اسلام ستیزی و اسلام زدایی انجام داد کشف حجاب بود که در هفده دی 1314 آن را رسماً اعلام کرد.

آیت الله ایمانی خاطر نشان کرد: رضا خان روز قدرت نمایی خود را روز هفده دی می دانست و این پدر و پسر روز هفده دی را نماد قدرت خودشان می دانستند، چه خون هایی که در این راه ریخته شد، چه مشکلات و معضلاتی که به وجود آمد و تمام گناهانی که از آن روز تا به امروز به خاطر کشف حجاب و بدحجابی در این مملکت انجام گرفته و می گیرد تمام آن گناهان بدون استثناء پای رضاخان و فرزند او نوشته می شود.

وی ادامه داد: رضاخان و پسرش در همه این گناهان و بی عفتی هایی که در این مملکت انجام شد، غیر از خون هایی که ریخته، آدم هایی که کشته، زندان ها و تبعیدها شریک هستند و امروز در جهنم، خودش و فرزندش نتیجه آن گناهان را می بیند و می چشد.

60 خبرگزاری صهیونیستی در خدمت بی‌حیایی و ترویج بی‌عفتی

امام جمعه شیراز یادآور شد: روز هفده دی روز قدرت نمایی این خانواده بود از این‌رو، در هفده دی 1356 مقاله ای به نام احمدی مطلق در روزنامه اطلاعات آن روز علیه امام نوشتند، هفده دی به عنوان روز تجلی قدرت دودمان پهلوی مطرح بود و به خاطر همین آن روز آن مقاله را نوشتند.

وی یادآور شد: حوزه علمیه قم و مردم مومن قم به خاطر آن بصیرت و بینش سیاسی به این نتیجه رسیدند که انتخاب روز هفده دی برای بدگویی به امام راحل و مقاله علیه امام نوشتن آغاز یک ماجرا و یک حرکت جدید است.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: این بود که مردم قم و حوزه علمیه درست هجدهم و نوزدهم تظاهرات خودشان را دنبال کردند و به موقع پاسخ گفتند و روز نوزدهم منتهی شد به شهادت شهدای ارزشمند و گران قیمتی که آن روز به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: این بصیرت و هوشیاری در آن روز بود که اگر آن روز این حادثه اتفاق نمی افتاد بیست و نه بهمن تبریز اتفاق نمی افتاد، دهم فروردین یزد اتفاق نمی افتاد و چهلم های پی در پی رخ نمی داد و انقلاب به این شکل رشد پیدا نمی کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تأکید کرد: امروز تمام امکانات پیشرفته دنیا در خدمت نظام استکباری است، حتی اسرائیل بیش از شصت خبرگزاری و امکانات خبر رسانی به خدمت گرفته اند برای اینکه حیا و عفت را از خانواده های ما بگیرند.

وی تصریح کرد: حیا و عفت که گرفته شد دین و اعتقادات هم خیلی راحت مورد هجمه قرار می گیرد و پایه های دین و اعتقادات مردم هم متزلزل می شود، بدانیم کشف حجاب حاصل سوغات غرب است و دعوت به آن توسط غربی ها دارد انجام می شود.

اجازه ندهید جوانان مؤمن و انقلابی منزوی شوند

آیت‌الله ایمانی با شاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان نخبه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «من جوانان مومن و انقلابی را دوست می دارم»، مسؤولان عزیز، رؤسای دانشگاه ها، مسؤولان آموزش عالی و وزارت بهداشت و علوم پزشکی رهبر معظم انقلاب می فرمایند من جوانان مومن و انقلابی را دوست می دارم.

وی ادامه داد: آیا شما هم در محیط کارتان و در دانشگاهتان به جوانان مومن و انقلابی میدان می دهید؟ آن ها را دوست دارید؟ اگر دوست دارید که مطمئن باشید اطاعتتان از رهبری مایه نجاتتان در قیامت است و اگر دوست ندارید و یا فضای کار برای آن ها فراهم نمی کنید قطعاً بدانید که باید خود را برای پاسخگویی هم قیامت و هم اینجا مقابل ملت آماده سازید.

آیت الله ایمانی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب سفارش می کند به دانشگاه ها و به مسؤولان که قدر این ها را بدانید، اجازه ندهید این ها در انزوا بیفتند، اجازه ندهید این بچه های مومن و انقلابی منزوی باشند و دیگران میدان دار و گردانندگان تعزیه و عرصه کار باشند./202/919/ب1

ارسال نظرات