۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۷۲۳۲۵
امام جمعه نجف مطرح کرد؛

سوءقصد به مفتی اهل تسنن عراق به دلیل رابطه مطلوب با ایران

امام جمعه نجف اشرف حمله تروریستی به شیخ الصمیدعی را محکوم کرد و تحریک شبکه‎های معاند را از عوامل این حمله تروریستی خواند.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینه فاطمه الکبری برگزار شد، از آزادی بیش از 70درصد از اراضی اشغالی استان موصل خبر داد و گفت: رزمندگانی عراقی بزرگ‎ترین کلیسا در خاورمیانه که در استان موصل قرار داشت را از چنگال داعش آزاد و خسارت‎های زیادی به دشمن وارد کرده اند.

وی مجاهدان عراقی را قدرتمند توصیف کرد و بیان داشت: داعش چهره آرامش را در عراق نخواهد دید و به زودی این کشور را لوث تروریسم به طور کامل پاکسازی می‎کنیم.

امام جمعه نجف اشرف افزود: نقشه تروریست‎ها در یورش به سامرا به علت توانایی و قدرت مجاهدان عراقی ناکام ماند.

وی از مردم منطقه القادسیه، المشخاب و بازار شعلان در استان نجف اشرف به دلیل همکاری با نیروهای امنیتی قدردانی کرد و اظهار داشت: انفجار القادسیه در تاریخ باقی خواهد ماند و نیروهای امنیتی باید برای نشان دادن شجاعت عشائر عراقی، ماشین منفجر شده تروریست‎ها را به همان حالت خود باقی بگذارند.

حجت الاسلام قبانچی حمله‎های تروریست به بغداد و ترکیه را محکوم کرد و ادامه داد: حمله‎های تروریستی نشان دهنده آن است که تروریسم به هیچ دینی اعتقاد ندارد و در همه مناطق و کشورهای به اقدامات تروریستی دست می‎زند.

وی خواستار خروج نیروهای نظامی ترکیه از عراق شد و گفت: حمله‎های مختلف تروریستی به ترکیه باید درس عبرتی برای حکومت باشد تا از حمایت و پشتیبانی از تروریسم دست بردارد.

امام جمعه نجف اشرف حمله تروریستی به شیخ الصمیدعی مفتی اهل تسنن عراق را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: سفر شیخ صمیدعی به ایران موجب شده است که برخی رسانه‎های معاند وی را مفتی اطلاعات ایران نامگذاری کنند. عوامل این حمله تروریستی باید هرچه سریعتر شناسایی شود.

وی تاکید کرد که تروریسم هیچ فرقی میان سنی و شیعه نمی‎گذارد و هرکس که اختلاف افکنی را محکوم و بر وحدت تاکید می‎کند را دشمن می‎داند.

حجت الاسلام قبانچی به برگزاری افراطی جشن‎های میلاد حضرت عیسی (ع) و سال جدید واکنش نشان داد و بیان داشت: متاسفانه بیش از 200 تن در آتش بازی‎های سال جدید مجروح و یک تن کشته شد و همچنین در برخی از مراسم‎ها منکرات بسیار صورت گرفت.

وی سفر نخست وزیر فرانسه و ترکیه به عراق را مهم دانست و خاطرنشان کرد که این سفر نشان دهنده ثبات سیاسی و بازگشت عراق به جایگاه بین المللی خود است./994/ب901/د

ارسال نظرات