۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۲۲۲۵
نادران در قم:

ظرفیت فتنه گری در برخی از مسؤولان همچنان باقی است

اگر مردم بصیرت نداشته باشند و نسبت به فتنه انگیزی مراقبت صورت نپذیرد در هر انتخاباتی امکان تکرار دارد و این وظیفه ما را در روشنگری سخت می کند.
الياس نادران نادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الیاس نادران، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، در نشستی که شب گذشته به مناسبت دهه بصیرت در مسجد خاتم الانبیا پردیسان قم برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ نبردهای زیادی میان حق و باطل اتفاق افتاده است و در تمام این نبردها سران باطل می دانستند که بر باطلند و پیروان آنها هم تا حدودی از نیات سردم داران خود آگاه بودند.

وی با بیان این که در فتنه ها به دلیل غبارآلود شدن شرایط عامه مردم درک درستی پیدا نمی کنند، خاطرنشان کرد: حوادثی که در سال 88 روی داد مصداق اتم فتنه بود زیرا هم مجموعه ها و نهادهای اطلاعاتی امنیتی نظام سلطه و هم ایادی و مرتبطین آنها در داخل کشور ازماه ها قبل از انتخابات طراحی اقداماتی را کردند که خود آنها به آن انقلاب رنگی می گفتند.

نادران با بیان این که انقلاب رنگی به معنی کودتا بر علیه حکومت است، گفت: شاهد مثال ما اقرار رسانه های بیگانه است که شعارهای مردم در فتنه را سازماندهی می کردند؛ همچنین کاندیداتوری میر حسین موسوی برای انتخابات 88 بنابر سناریو ای بود که معتقد بود که آقای خاتمی اهل منازعات انتخاباتی و بعد از انتخابات نبود ولی میر حسین موسوی انسانی جدلی و لج باز بود که می توانست در سناریوی آنها به خوبی بازی کند.

وی با اشاره به این که یکی از ادعاهای آقای کروبی برای اعتراضات 88 این بود که اگر اعضای ستاد من به من رأی می دادند رأی بیشتری می آوردم، گفت: این ادعا در حالی بود که آقای کرباسچی رییس ستاد ایشان رأی خود را به خبرنگاران نشان داد که به موسوی رأی داده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که در فتنه 88 اعتراض تهرانی ها از خیابان انقلاب به پایین نیامد، ابراز داشت: احدی در جنوب تهران باور نداشت که تقلبی صورت گرفته باشد زیرا خودشان به احمدی نژاد رأی داده بودند؛ یکی دیگر از نشانه های برنامه داشتن ستاد موسوی برای بعد از انتخابات 88 به راه انداختن یک شبکه تلویزیونی اینترنتی در داخل ستاد قیطریه بود که در یک روز قبل از انتخابات که تبلیغات ممنوع بود هنوز هم این شبکه دایر بود و جمع نکرده بودند زیرا برای بعد از انتخابات برنامه داشتند.

وی با اشاره به این که یکی از وزاری پیشنهادی آقای روحانی در سال 88 نامه ای را مبنی بر ابطال انتخابات امضا کرده بود، گفت: آقای زنگنه و آخوندی از ستاد انتخابات موسوی هم همین حرف ها را می زدند و مشخص بود که این اقدامات برای جوسازی علیه نظام مدیریت می شود؛ برخی هم بعد از ابطال انتخابات به دنبال نظارت بین الملل بودند که اساسا این نظارت برای کشورهایی است که مردم به نظام شان را مشروع نمی دانند.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس نهم با بیان این که جریان فتنه تا عاشورای سال 88 ادامه داشت، افزود: بعد از اقدامی که طرفداران موسوی در عاشورای 88 کردند مردم در 9 دی به خیابان ها ریختند و بساط فتنه را جمع کردند ولی اطلاعیه های موسوی هنوز بعد از 9 دی هم ادامه داشت و ضد انقلابی که توهین به اباعبد الله(ع) کرده بود و به اصل ولایت فقیه توهین کرده بود را خداجویانی نامید که نظام جمهوری اسلامی ایران انها را به خاک و خون کشیده است.

وی با بیان اینکه آقایان موسوی و کروبی یک سال و نیم بعد از انتخابات 88 و در بهمن 89 به حصر خانگی رفتند، اظهار داشت: آقای موسوی بنا نداشت چراغ فتنه گری را خاموش کند؛ و بنده شهادت می دهم که کسانی که فتنه را طراحی کرده بودند به کمتر از حذف نظام راضی نبودند و به این خاطر است که ما می گویم فتنه.

ظرفیت فتنه گری در برخی از مسؤولان همچنان باقی است

نادران با اشاره به این که ظرفیت فتنه گری در برخی از مسؤولان نظام ما همچنان باقی است، گفت: اگر مردم بصیرت نداشته باشند و نسبت به فتنه انگیزی مراقبت صورت نپذیرد در هر انتخاباتی امکان تکرار دارد و این وظیفه ما را در روشنگری سخت می کند.

وی افزود: وظیفه ما این است که در نبرد میان حق و باطل و در این فضای غبار آلود بدانیم در کجای جغرافیای سیاسی کشور ایستاده ایم و افراد را توجیه کنیم و اگر هنوز عده ای نسبت به انتخابات 88 ابهام دارند به خاطر عدم روشنگری ما است.

سران فتنه نباید در امان بمانند

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با بیان این که سران فتنه نبابد در امان بمانند، حصر موسوی و کروبی را لطف به آنها دانست و خاطرنشان کرد: در هر نظامی افرادی که علیه حاکمیت این رفتار را داشته باشند اعدام می شوند ولی در نظام اسلامی ما چنین رفتاری را با آنها نکردند.

وی با بیان این که نظام سلطه تجربه ای را دارد که با استفاده از فضای مجازی توانستند موجی را علیه نظام به راه اندازند، تصریح کرد: اگر نیروهای حزب اللهی این اجازه را به عده ای بدهند که دوباره بخواهند مظلوم نمایی کنند و ایجاد تردید کنند احتمال تکرار فتنه زیاد است زیرا از دشمن غیر از دشمنی نمی شود انتظار داشت ولی از نیروهای انقلابی انتظار داریم که از چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند./843/پ202/ج

ارسال نظرات