۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۷۲۲۲۲
به همت مؤسسه قرآنی بیت الاحزان صورت گرفت؛

تربیت بیش از هزار و 400 حافظ کل قرآن کریم

مدیر مؤسسه بیت الاحزان با بیان این که تاکنون بیش از هزار و 400 حافظ کل قرآن کریم تربیت شدند، گفت: از این تعداد حدود 600 نفر طلبه و روحانی هستند، الان در قم بیش از 200 حافظ برادر و تعدادی حافظ خواهر داریم.
حجت الاسلام علیرضا شاهسونی حجت الاسلام علیرضا شاهسونی قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآن بیت الاحزان امروز در دیدار جمعی از طلاب حافظ قرآن کریم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که این مؤسسه قرآنی از سال 75 از شهر استهبان استان فارس شروع به فعالیت کرد، گفت: با کمترین امکانات کار شروع شد و حتی یک استاد برای آموزش و یک مکان برای انجام فعالیت نداشتیم.

وی افزود: سال 75 تا 80 فعالیت ها در حد روخوانی و حفظ مقطعی ادامه پیدا کرد، در ابتدای کار کادرسازی و نیروسازی خوبی شکل گرفت و از کسانی که دراین مؤسسه تربیت شدند به عنوان سفیران قرآنی استفاده شد و در نقاط گوناگون استان فارس شعبه های تأسیس شد.

حجت الاسلام شاهسونی با بیان این که در حال حاضر در 12 استان کشور فعال بوده و 165 شعبه تأسیس کردیم، اظهار داشت: در کنار تأسیس شعبه ها کار جدیدی تحت عنوان مدارس شبانه روزی قرآن و تفسیر راه اندازی شد، در طول یک سال تحصیلی افراد می توانند با برنامه ای کاملا منظم به حفظ کل قرآن کریم برسند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مدرسه شبانه روزی حفظ راه اندازی شده که مدرسه در استان فارس و 5 مدرسه در سطح کشور تأسیس شده است، ظرفیت این مدارس حدود 250 نفر است و مکان قابل توجهی نداریم که بتوانیم پذیرش بیشتری داشته باشیم.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان با بیان این که تاکنون بیش از هزار و 400 حافظ کل قرآن کریم تربیت شدند، ابراز داشت: از این تعداد حدود 600 نفر طلبه و روحانی هستند، الان در قم بیش از 200 حافظ برادر و تعدادی حافظ خواهر داریم.

وی عنوان کرد: در این مؤسسه قرآنی برای بیش از هزار و 500 نفر اشتغالزایی قرآنی شده است و حقوق حداقلی به اساتید و نیروهای قرآنی داده می شود، پتانسیل خوبی برای گسترس فعالیت ها وجود دارد که باید حمایت صورت گیرد.

حجت الاسلام شاهسونی خاطرنشان کرد: متأسفانه در قم جایی نداریم که بتوانیم برای حافظان برنامه هایی داشته باشیم، ما موفق به راه اندازی دو حوزه علمیه شدیم که یکی در فسا و ویژه حافظان قرآن است، حوزه دیگر در شهر استهبان است که تربیت حافظ می کند./1323/202/ب3

ارسال نظرات