۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۷۲۲۱۰
حجت الاسلام والمسلمین واعظی خبر داد؛

حمایت دفتر تبلیغات حوزه از 100 گروه طلبه فعال در فضای مجازی

رییس دفتر تبلبغات حوزه علمیه با بیان این که در دفتر تبلیغات اسلامی غیر از این که از برنامه های علمی و تبلیغی حمایت می کنیم گروه های دیگری هم در حال فعالیت هستند، گفت: بیش از 100 گروه طلبه در فضای مجازی تحت حمایت و پشتیبانی دفتر تبلیغات هستند و در فضای مجازی فعالیت می کنند.
حجت الاسلام واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش فضای مجازی حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری این همایش گفت: انگیزه دوستان داشتن فضای مجازی پاک است.

وی افزود: این حرکت در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شروع شد که طی یک همایشی که ان شاء الله برگزار خواهد شد اذهان مردم و مسؤولان را نسبت به مسأله مهم فضای مجازی حساس کنیم، البته از ظرفیت های نوین باید برای تبلیغ دینی استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان این که در دفتر تبلیغات اسلامی غیر از این که از برنامه های علمی و تبلیغی حمایت می کنیم گروه های دیگری هم در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: بیش از 100 گروه طلبه در فضای مجازی تحت حمایت و پشتیبانی دفتر تبلیغات هستند و در فضای مجازی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: کارهای و فعالیت های خوبی صورت گرفته و به عنوان مثال یک کانال تلگرامی داریم که 50 هزار عضو دارد و در زمینه احکام فعالیت می کند اما متأسفانه آلودگی بسیار وسیع و گسترده است و این حجم فعالیت هایی که الان ساماندهی پیدا می کند تکاپوی واقعیت ها و خلل های موجود نیست.

رییس دفتر تبلبغات حوزه با بیان این که فضای مجازی فضایی بسیار مهم و حساس است، ابراز داشت: فضای مجازی عرصه ای است که غیر از محتوای خوب هنر عرضه بالایی می طلبد و دوستان طلبه در این عرصه نوپا هستند.

وی عنوان کرد: همانگونه که مهارت ها و ویژگی های خاصی تبلیغ سنتی را اثرپذیر می کند تبلیغ های نوین هم مهارت های خاصی می خواهد اما به هر جهت به دلیل تعهدات دینی ورود پیدا کرده اند و تلاش می کنند که فعالیت های اثرگذار داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: تلاش و برنامه این است که این مسأله را در اولویت قرار دهیم و هرچه بیشتر نسبت به این امر پشتیبانی و فعالیت کنیم، امیدواریم این پیوند خوبی که بین دفتر تبلیغات و اساتید دانشگاهی در زمینه فضای مجازی پیدا شده از مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه باشد و اثربخش محسوب شود./1323/202/ب3

ارسال نظرات