۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۷۲۲۰۷
آیت الله مکارم شیرازی:

توسعه فعالیت ها و محافل قرآنی به برکت انقلاب است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که قرآن قبلا کم خوانده می شد و حافظان و قاریان قرآن و مجالس قرآنی وجود نداشت، گفت: یکی از نقاط افتخار انقلاب توسعه محافل قرآنی و توجه به مسائل قرآنی است.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار جمعی از حافظان قرآن و مسؤولان مؤسسه بیت الاحزان با اشاره به سخنان امیرمؤمنان در نهج البلاغه گفت: سخنان ایشان درباره قرآن بسیار زیاد است که خود می تواند کتابی باشد.

وی افزود: امام علی(ع) می فرمایند که سرچشمه های علم و دانش در قرآن کریم است، حضرت فرمودند که برای قلب انسان چیزی که زنگارهای گناه و غفلت را از بین ببرد بهتر از قرآن نیست، انسان هر زمان احساس کرد که قلب مقداری تاریک شده و عشق و علاقه به نماز و کارهای خوب کم شده باید قرآن بخواند و در معانی آن توجه کند که زنگارها از بین برود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت تأکید می فرمایند هیچکس نیست که به محر قرآن برود و چیزی از آن کم یا اضافه نشده باشد، هدایت انسان زیاد شده و از جهالت ها کم می شود؛ وقتی انسان در مجلس قرآن شرکت می کند باید چیز تازه ای به دست او آمده باشد.

وی ادامه داد: در روایات آمده کسانی که قرآن دارند غنی هستند هرچند ظاهرا دست آن ها خالی باشد و همچنین کسانی که از قرآن دور هستند فقیر بوده اگر چه ظاهرا دست آن ها پر باشد، یکی از خوشبختی های ما این است که پس از انقلاب قرآن مجید نسبت به سابق خیلی رواج پیدا کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که قرآن قبلا کم خوانده می شد و حافظان و قاریان قرآن و مجالس قرآنی وجود نداشت، ابراز داشت: یکی از نقاط افتخار انقلاب توسعه محافل قرآنی و توجه به مسائل قرآنی است.

وی عنوان کرد: توجه به قرآن چند مرحله دارد که عبارت از روخوانی، حفظ، عمل کردن و انتشار قرآن کریم است، اگر این موارد انجام شود جامعه آباد خواهد شد، این که این قدر اختلاس می شود و حقوق های نجومی و گناهان دیگر وجود دارد به این دلیل است که از قرآن دور شدند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام اشخاص با یک آیه نجات پیدا کردند، اندیشه، نشر و روخوانی قرآن امری خوب به شمار می رود اما باید منتهی به عمل به آیات قرآن مجید شود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات