۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۷۲۲۰۴
نعمت زاده مطرح کرد؛

حل مشکلات اقتصادی و اشتغال در گرو بالندگی صنایع

وزیر صنعت، معدن و تجارت حل مشکلات اقتصادی و اشتغال را در گرو بالندگی صنایع دانست و گفت: امروز بانک ها باید در مسیر رفع مشکلات صنایع، اشتغال زایی و در تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند و نقش آفرینی کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی که در استانداری استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی بر تقویت صنایع کوچک داشتند که از ابتدای سال جاری همه امکانات و ظرفیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق این مهم بسیج شده است.

بانک ها در مسیر رفع مشکلات صنایع گام بردارند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حل مشکلات اقتصاد و اشتغال در گرو بالندگی صنایع است، گفت: امروز بانک ها باید در مسیر رفع مشکلات صنایع، اشتغال زایی و در نهایت تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند و نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه آمار اشتغالزایی در بخش های مختلف کشور همچون صنعت و کشاورزی دلگرم کننده است، خاطر نشان کرد: امروز با برنامه ریزی ها و پیگیری های انجام شده بیش از 400 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی پرداخت شده است.

تحقق اقتصاد مقاومتی هدف صاحبان صنایع باشد

نعمت زاده با تاکید بر اینکه صاحبان صنایع باید افق فعالیت خود را از بازارهای داخل خارج کشور ارتقا دهند، اظهار داشت: صاحبان صنایع باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند و با تغییرات در روند تولید، توانمندی نیروی انسانی و بهبود کیفیت شرایطی مهیا کنند تا کالای آنها قابل رقابت با مشابه خارجی باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایران اسلامی در دو دهه اخیر به عنوان یکی از صادرکنندگان واگن مطرح بود و هم اینک 46 صنعت واگن سازی در کشور وجود دارد، گفت: امروز در کشورمان واگن‌سازی داریم و به هیچ عنوان نباید از خارج از کشور واگن وارد کنیم.

چالش های صنایع بزرگ کشور نیز باید مورد واکاوی قرار گیرد

نعمت زاده با اشاره به اینکه در سفر امروز به استان مرکزی تنگناهای شش واحد بزرگ صنعتی اراک و دو واحد صنعتی شهرستان ساوه بررسی می شود، خاطر نشان کرد: در کنار توجه به صنایع کوچک؛ چالش های صنایع بزرگ کشور نیز باید مورد واکاوی قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سهامداران صنایع باید کارهای خود را با برنامه و در مسیر اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش ببرند، گفت: امروز از سهامداران برخی صنایع انتظار می رود که با درایت و مدیریت بهینه واحد صنعتی و تولیدی خود را مدیریت کنند.

به گزارش رسا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان مرکزی، یک شرکت تولیدی در شهرستان فراهان را افتتاح کرد و با حضور در شرکت آوا پزشک در شهرستان آشتیان از نزدیک با توانمندی های این صنعت آشنا شد./202/842/ب1

ارسال نظرات