۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۷۲۱۹۷
سیاری:

تفکر و تعقل مهم ترین شاخصه سلامت معنوی در جامعه است

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که در جامعه ای که احساس حاکم باشد سلامت معنوی وجود نخواهد داشت، گفت: تفکر و تعقل از مهم ترین شاخصه های سلامت معنوی در جامعه است.
علی اکبر سیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در چهارمین همایش ملی سلامت معنوی که در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: تا کسی خودش نخواهد نمی شود او را معنوی کرد.

وی با بیان این که انسان از دو بعد مادی و معنوی برخردار است، ابراز داشت: روح انسان هم مانند جسمش از مکانیسم خاصی پیروی می کند و سلامت روح بر سلامت جسم هم اثر می گذارد.

سیاری افزود: اخلاق ناپسند، و دیگر رذائل اخلاقی از جمله بیماری های روح هستند که سلامت معنوی انسان را به به خطر می اندازند؛ طبیب روح خداست و با متصف شدن به صفات الهی است که می توانیم به سلامت معنوی برسیم.

وی با بیان این که اگر احساس و هیجان بر جامعه حاکم باشد جامعه سالم نخواهد بود، افزود: مهم ترین شاخصه های سلامت معنوی در جامعه عبارت از تفکر و تعقل، ارتباط با خدا و سوم فضائل اخلاقی به معنی تجلی اسماء الهی در انسان است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ما باید در همین دنیا با ایجاد تعادل در جسم و روح و دنیا و آخرت به کمال برسیم، خاطرنشان کرد: سلامت معنوی در تمام مراحل زندگی از بدو تولد تا مرگ در معرض آسیب و یا کمال است و این وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه است که خواهد توانست بعد مادی و معنوی زندگی متحد کند و به تعادل برساند.

وی از تدوین منشور اخلاقی تیم سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت دستیابی به سلامت معنوی خبرداد و افزود: اصلی ترین مؤلفه اخلاقی این است که مشکلات مردم را مشکلات خود بدانیم و نسبت به حال دیگر اعضای جامعه بی اعتنا نباشیم./843/202/ب3

ارسال نظرات