۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۷۲۱۷۳
امام جمعه بابل:

«فاضل»، شایسته ترین تعبیر درباره مرحوم آیت الله فاضل است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که تعبیر فاضل شایسته ترین تعبیر درباره آیت الله فاضل است، گفت: آیت الله فاضل مجمع الفضایل و کمالات بود و خداوند گلچینی از بهترین ها را در وجود این عالم ربانی قرار داد.
امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، عصر امروز در مراسم اربعین ارتحال آیت الله محمد فاضل استرآبادی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به اینکه علما مانند پیامبران در یک جامعه نقش هدایتگری مردم را بر عهده دارند، گفت: رحلت آیت الله فاضل با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) گره خورده است و ایشان شبیه ترین حیات را به پیامبر گرامی اسلام(ص) داشت.

وی افزود: آیت الله فاضل نسبت به مردم رحیم بود و حضور ایشان در این منطقه رحمت را به همراه داشت.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با بیان این مطلب که آیت الله فاضل برای مردم منطقه مانند پدری معنوی بود، خاطرنشان کرد: هدایتگری و خدمتگذاری به مردم از ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله فاضل بود.

وی با اشاره به ساده زیستی و زندگی زاهدانه آیت الله فاضل و جایگاه بالای علمی ایشان، اظهار داشت: آیت الله فاضل در میان مردم زندگی کرد و همواره تکیه گاه و پناهگاهی بزرگ برای مردم برای رفع مشکلات آنها به شمار می رفت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر این نکته که آیت الله فاضل حلقه وصل میان مردم و خدا بود، گفت: یکی از ویژگی های بارز آیت الله فاضل داشتن سعه صدر بالا و پذیرا بودن تمامی طیف های جامعه بود.

وی ادامه داد: مردم امروز از خلأ وجودی آیت الله فاضل و فراق این عالم ربانی با تمام وجود می سوزند.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که تعبیر فاضل شایسته ترین تعبیر درباره آیت الله فاضل است، تصریح کرد: آیت الله فاضل مجمع الفضایل و کمالات بود و خداوند گلچینی از بهترین ها را در وجود این عالم ربانی قرار داد.

وی با اشاره به جلوه هایی از ولایتمداری آیت الله فاضل، تاکید کرد: آیت الله فاضل به رهبر معظم انقلاب بسیار علاقه مند بود و با بردن نام معظم له از صمیم قلب و خالصانه  جمله "بابی و امی له الفدا" را در وصف ایشان به کار می برد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی مدرسه علمیه فیضیه مازندران را نگین ارزشمند و یادگار گرانقدر آیت الله فاضل عنوان کرد و افزود: آیت الله فاضل هیچ چیزی از مادیات دنیا را به ارث نگذاشت و تمام دارایی خود را در راه خدا برای تاسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران و خدمت به مردم خرج کرد.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در این مراسم، گفت: تجلیل از عالم ربانی بر اساس روایتی از پیامبر(ص) تجلیل و تکریم پیامبر گرامی اسلام(ص) به شمار می رود و نام و یاد آیت الله فاضل هیچگاه از یاد مردم ما نخواهد رفت./202/1313/ب1

ارسال نظرات