۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۷۲۱۵۷
آیت الله طبرسی با اشاره به قطع گاز استان های شمالی؛

اقدام ترکمنستان نوعی باج خواهی آشکار است/ مردم با صرفه جویی پاسخ زیاده خواهی ها را بدهند

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به قطع گاز استان های شمالی از سوی کشور ترکمنستان، این اقدام ترکمن ها را نوعی باج خواهی از مردم بیان کرد و گفت: به حتم مردم ما زیر بار این زیاده خواهی های ترکمنستان نخواهند رفت.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قطع گاز استان های شمالی از سوی کشور ترکمنستان، این اقدام  ترکمن ها را نوعی باج خواهی از مردم بیان کرد و گفت: به حتم مردم ما زیر بار این زیاده خواهی های ترکمنستان نخواهند رفت.

وی با بیان این که ترکمنستان هر چند سال به بهانه های مختلف قیمت گاز صادراتی خود را به یک باره چند برابر می کند، افزود: در سال 86 نیز به بهانه بدهی و افزایش بهای گاز، مردم مازندران حدود یک ماه از گاز بی بهره بودند و شرایط در این استان بحرانی شده بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که مردم کشورمان به ویژه استان های شمالی همواره، پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند، خاطرنشان کرد: این مردم ثابت کردند هیچ گاه حاضر نیستند منافع ملی کشور را به زیاده خواهی های برخی کشورها بفروشند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در 38 سال گذشته همه تحریم ها و تهدیدهای دشمنان انقلاب را به فرصت تبدیل کردند، تصریح کرد: پیشرفت های امروز کشورمان مرهون ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مردم ایران هیچ گاه اهل باج دادن نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: آمریکا و کشورهای غربی که مدعی قدرت های جهانی در دنیا هستند نتوانستند از ملت ایران باج خواهی کنند، چون این ملت پای آرمان های انقلاب با اقتدار ایستاده است.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که دولت ترکمنستان باید دست از این رفتار غیراصولی بردارد و حسن همجواری با جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند، تصریح کرد: دولت این کشور نباید در فصل زمستان و در زمانی که مردم نیاز زیادی به استفاده از گاز دارند، اقدام به قطع صادرات گاز به ایران اسلامی کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که به حتم مسؤولان امر این رفتار غیر اصولی ترکمنستان در قطع گاز استان های شمالی را از مجامع بین المللی پیگیری خواهد کرد، افزود: مردم کشورمان به ویژه استان های شمالی ثابت کردند حتی شرایط سخت را نیز تحمل خواهند کرد، اما به کشورهای دیگر باج نمی دهند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود از مردم به عنوان پایه اصلی نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: به طور یقین مردم ایران به ویژه استان های شمالی از طریق مدیریت و صرفه جویی در انرژی گاز، منافع اقتصادی ملی را تضمین می کنند.

وی با بیان این که مردم همیشه در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی حضور فعالی دارند، افزود: صرفه جویی یک امر الهی است و در چنین شرایطی مردم متدین و علوی تبار مازندران به این مقوله بیشتر توجه می کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که البته تأمین خدمات عمومی از جمله آب، برق و  گاز برای آحاد مردم از وظایف و تکلیف جدی دولت ها است، گفت: مردم استان های شمالی به ویژه مازندران همواره انتظار دارند تا وقفه ای در گرفتن این خدمات در هر شرایطی به وجود نیاید و این توقع بجایی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که باید با اجرای سریع طرح های گازرسانی و تقویت فشار گاز مازندران که وابستگی به کشور ترکمنستان داشته است، جبران شود، افزود: طرح گازرسانی از طریق خط لوله دامغان به ساری باید بدون هیچ گونه توقفی هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تا این مشکل حل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود، گفت: مردم نیز همواره به فکر منافع ملی هستند و این بار نیز با توجه به موضوع مطرح شده با کشور ترکمنستان، مدیریت مصرف گاز را بهتر از گذشته اعمال می کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که مصرف در اندیشه اسلامی دارای جایگاه خلاقانه تولیدی و زایشی است، گفت: مصرف، بهانه و مقدمه تولید برای بهتر شدن خود و جامعه و تسهیل برای کسب رضای حضرت دوست است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر مصرف حداقلی در خدمت تولید حداکثری قرار نگیرد، نیازمند اصلاح جدی است و الگو و مدل مصرف در نظام اسلامی باید سیره رسول الله(ص) و ائمه طاهرین(ع) باشد.

آیت الله طبرسی با بیان این که الگوی صرفه جویی در مصرف، نیازمند رهایی از شعارزدگی و تأثیر بخشی عینی و عملی است، گفت: کشور برای رهایی از وابستگی به کشورهای دیگر نیازمند توجه به داخل و همچنین رعایت الگوی مصرف است./950/202/ب2

ارسال نظرات