۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۷۲۰۹۰
وزير بهداشت در مراسم افتتاح بيمارستان فوق تخصصي آيت الله يثربي‌كاشان:

گره مشكلات درمان به دست خيران باز می‌شود

قاضی زاده هاشمی، خيران را بركت و نعمت جامعه دانست و گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به عنوان بخشي از دولت از حضور خيران در بخش درمان استقبال مي‌كند چرا كه وجود خيران بركت و نعمت ما هستند و مي توانند گره هاي بسياري را باز کنند.
سيد حسن قاضي زاده هاشمي سيد حسن قاضي زاده هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد حسن قاضي زاده هاشمي ظهر امروز در مراسم افتتاح بيمارستان فوق تخصصي آيت الله يثربي كاشان در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشكي كاشان، با اشاره به حدود 90 هزار تخت بيمارستاني در كشور كه 54 درصد از آن فرسوده است، گفت: اين تعداد تخت فرسوده در كشور حادثه خيزي كه زلزله هميشه در كمين است قابل قبول نيست.

به گفته وي، براي نوسازي اين تعداد تخت فرسوده بيمارستاني در كشور با اين وضعيت و مدلي كه امروز به پيش مي رويم نياز به 50 سال زمان دارد.  

قاضي زاده هاشمي با اشاره به اينكه دولت انصافا به تنهايي نه قادر است و نه به صلاح دولت است كه ميدان دار اين عرصه ها باشد، عنوان كرد: وظيفه دولت سياستگذاري، نظارت و حمايت است و بيشتر خدمت در قالب حمايت از مردم است.

وي ادامه داد: بايد اجازه داد تا بخش خصوصي و خيران و همه كساني كه علاقه مند هستند، همانگونه كه در ساير بخشها سرمايه گذاري مي‌كنند در اين حوزه نيز سرمايه گذاري كنند تا از خدمات آنها بهره مند شويم.  

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تأكيد كرد: تنها راه نجات، استفاده از مردم و سرمايه هاي مردم، عواطف و تعهدات و تعلقات مردم است كه بايد اين مسير را تبليغ و تشويق كنيم.

قاضي زاده هاشمي گفت: اگر چه بيش از همه اينها محتاج مردم هستيم به اين دليل كه ساخت بيمارستان و توسعه درمان هنر نيست، بلكه آنچه كه هنر است كم بيمار شدن مردم است، بنابراين در بخش پيشگيري به شدت نيازمند مردم هستيم و حضور مردم، انجمن ها، خيران، سمن هاي مختلف و سازمانهاي مردم نهادي كه بتوانند به ارتقاي دانش بهداشتي و فهم مردم در امر پيشگيري از ابتلا به بيماريها كمك كند تا مردم كمتر بيمار شوند و در معرض بيماري قرار نگيرند نيازمند هستيم.  

وي يادآور شد: بيمارستان فوق تخصصي آيت‌ الله يثربي کاشان با 120 تخت كه با مشاركت خيرين احداث شده است سبب اميدواري و طليعه نويني است براي اينكه بتوانيم بيمارستهاي با كيفيت بيشتر و تخت بيشتر از سوی خيران احداث شود.  

لازم به ذكر است، بيمارستان فوق تخصصي آيت الله يثربي كاشان در زميني به وسعت 13 هزار و 333 متر مربع و زيربناي 11 هزار و 333 متر مربع با اعتباري بيش از 130 ميليارد ريال از سوی مؤسسه عمران كاشان احداث و با 150 ميليارد ريال به همت مؤسسه محب سلامت تجهيز شده است، اين بيمارستان داراي بخش هاي درماني، پاراکلينيکي، درمانگاه تخصصي و فوق تخصي شامل بخش هاي درماني شامل آنکولوژي ‹‹راديوتراپي، براکي تراپي و شيمي درماني›› همودياليز، اورژانس، مراقبت هاي ويژه، بستري مردان و زنان و اتاق عمل است و بخش هاي پاراکلينيکي نيز شامل آزمايشگاه، سنگ شکن، تصوير برداري و داروخانه و ساير بخش هاي جانبي است، اين بيمارستان داراي 11 درمانگاه تخصصي و فوق تخصصي شامل داخلي، ريه، قلب، جراحي هاي عمومي، ترميمي، چشم، زنان، کليه، گوش و حلق و بيني، مغز و اعصاب، ارتوپدي و ارولوژي است./202/1307/ب1

ارسال نظرات