۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۷۲۰۶۵
امام جمعه بندرامام:

حرکت دینی شیخ نمر مبتنی بر احیای فرهنگ اسلامی و تشکیل حکومت ولایت فقیه است

امام جمعه بندرامام با اشاره به اینکه طرح شیخ نمر مقدمه ای برای جنبش سیاسی و فرهنگی و تغییر ساختار حکومت ظالمانه آل سعود به عنوان حکومت طاغوتی است، گفت: حرکت دینی شیخ نمر مبتنی بر احیای فرهنگ اسلامی و تشکیل حکومت ولایت فقیه است.
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه در صد ساله اخیر پیشتازان تغییر و تحول فرهنگی، سیاسی و مقاومت در برابر استعمار علما بودند، ابراز داشت: در رأس این حرکت امام خمینی(ره) قرار دارد و ثمره آن را می توان انقلاب اسلامی ایران نام برد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شیخ نمر، ایشان را یکی از دانشمندان و فقیه بزرگ اسلامی برشمرد و ادامه داد: این عالم به دنبال ایجاد تحول عمیق دینی و فرهنگی در ساختار ملت و حکومت آل سعود بود و در همین راستا حرکت انقلابی خود را مبتنی بر احیای فرهنگ اسلامی و تشکیل حکومت ولایت فقیه بنا نهاد که با خشم حکومت آل سعود و آمریکای جنایتکار مواجه شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندر امام خمینی(ره) به تأثیر حرکت و شهادت عالم روحانی شیخ نمر باقرالنمر در بیداری ملت های اسلامی و روشنگری جهان نسبت به جنایت های آل سعود اشاره کرد و گفت: این عالم دینی باتوجه به اینکه حقیقت پنهانی را آشکار کرد از سوی رژیم آل سعود مورد ظلم واقع شد اما مردم مسلمان به ویژه شیعیان اهل بیت(ع) از ایشان حمایت و از حرکت او اسقبال کردند.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) همراهی مردم و اقشار گوناگون مؤمنان و مسلمانان از حرکت های انقلابی، دینی و مذهبی را نیازمند زمان و فرصت کافی خواند و ادامه داد: حرکت این عالم به خوبی توانست در میان افکار منطقه به ویژه در میان شیعیانی که در شهرهای شیعه نشین عربستان به دنبال تغییر و تحول انقلابی برای احیای حقوق شهروندی و حقوق سیاسی بودند، جا باز کند.

حجت الاسلام تابش با اشاره به اینکه طرح شیخ نمر مقدمه ای برای جنبش سیاسی و فرهنگی تغییر ساختار حکومت ظالمانه آل سعود به عنوان حکومت طاغوتی است، بیان داشت: این بهترین طرح جهت نجات کشورهای اسلامی از ظلم و خروج از استعمار است که البته از نهضت امام خمینی(ره) است./302/9453/ب1

ارسال نظرات