۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۷۲۰۶۴
آیت الله قریشی:

مسؤولان با نیت الهی خدمت خود را به عبادت تبدیل کنند

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسؤولان و کارکنان دولتی و غیر دولتی با نیات خود می توانند خدمت خود را به عبادت بدل کنند و کارها را با نیت رسیدن به رضایت الهی انجام دهند.
آیت الله قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) به برخی از مسلمانان فرمودند به مدینه هجرت کنید و در آنجا راحت به مسلمانی بپردازید.

وی افزود: حضرت به مسلمانان فرمودند که اعمال به نیات است و اگر کسی به سمت خدا و رسول هجرت کند یا برای گرفتن زن یا خانه ای برود همان را به دست می آورد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بر اساس کلام رسول گرامی اسلام انسان باید در هر کاری نیت خوبی داشته باشد حتی در خواب و خوردن می توان با نیت به عبادت تبدیل کرد و با این نیت که می خوابم و می خورم تا بدنم نیرو گرفته و آماده بندگی خدا شود، عمل کرد.

وی با بیان اینکه شرط قبولی اعمال نیت انسان است، ادامه داد: آیه ای در مورد کافران است که اعمال آنها به مانند تلی از خاکستر است در برابر طوفانی که همه آن اعمال را از بین می برد، چون انگیزه آنها صرفا مادی و دنیایی بوده و در دنیا به اجر خود رسیده و برای آخرت آنان چیزی نمانده است.

آیت الله قریشی به داشتن نیت تقرب الهی مسؤولان تاکید و تصریح کرد: مسؤولان و کارکنان دولتی و غیر دولتی با نیات خود می توانند خدمت خود را به عبادت بدل کنند و کارها را با نیت رسیدن به رضایت الهی انجام دهند.

وی افزود: قاضی که رای داده و داوری می کند اگر نیت او حل مشکل مسلمان باشد عبادت بوده و ماجور است، تمام برادران در هر مسؤولیت و کاری که هستند حقوق بخور نمیر آنان مانع از تبدیل اعمال خود به عبادت نیست و بستگی به نیت دارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یک مکشفه غیر مسلمان نیت او این است که پول گرفته، عکس و تصویر او پخش شده و با دولتمردان مجلس خصوصی برگزار کند که او با وجود غیرموحد بودن به خواسته خود می رسد، اما در عالم آخرت اجر و ثوابی ندارد ولی مسلمان باید تلاش کند تا انگیزه خود را الهی کرده و عمل را تبدیل به عبادت کند تا اجر ببرد.

وی در پایان گفت: برای جلیلی مدیرکل سابق زندانهای استان طلب توفیق از درگاه الهی دارم و ضمن تقدیر از زحمات وی به بنی هاشمی این سمت را تبریک گفته و توصیه می کنم که کار را با جدیت به پیش برده و به تربیت و وضعیت فرهنگی زندانیان اهتمام بورزد./202/936/ب1

ارسال نظرات