۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۷۲۰۴۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف عامل پیوند انسان با زندگانی جاودانی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف عامل پیوند انسان با زندگانی جاودانی است، گفت: وقف عامل مؤثر و پشتوانه تداوم نهضت حسینی و همه حرکت های رهایی بخش تشیع در طول تاریخ بوده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران امروز در آيين تكريم و معارفه رييس اداره اوقاف و امور خيريه بهشهر در این اداره با تأكيد بر نهادينه كردن وقف در جامعه، افزود: بسياري از مشكلات و معضلات جامعه ما با عمل درست به وقف و نهادينه كردن اين امر خداپسندانه حل مي شود.

وی با اشاره به این که در آیات بسیاری از قرآن سفارش به نزدیک کردن قلوب و محبت و مساعدت به نیازمندان شده که هر یک به نوعی به نقش و جایگاه وقف و انفاق و صدقه اشاره دارند، افزود: هر چند لفظ وقف در این آیات و روایات نیامده اما به گفته اکثر فقها و مفسران لفظ صدقه به ویژه صرفه جاریه در این بیانات اشاره به وقف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مال و فرزندان زینت حیات دنیا هستند، خاطرنشان کرد: تنها اعمال صالح است که در قیامت نزد پروردگار باقی خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که زندگی دنیوی، فانی و محکوم به فنا است و محکم ترین ساختمان ها و قوی ترین انسان ها رو به نابودی هستند، تصریح کرد: تنها اعمال خیر و صالح است که اثرات آن از بعد از زندگی مادی با دوام تر بوده و از لحاظ زندگی حقیقی ابدی و فناناپذیر است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اگر بتوان انسان های مصلح را با انجام اعمال صالح با خداوند متعال و ذات پاک او که ابدی است، پیوند داد رنگ جاودانگی به خود می گیرد، خاطرنشان کرد: وقف یکی از راه های ارزشمندی است که از آسیب پذیری، نابودی و فنا شدن جلوگیری می کند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که گذر زمان این سنت حسنه دینی را به نیستی سوق نخواهد داد، تصریح کرد: در اسلام و معارف دینی نیز سفارش شده که سرمایه های خود را در راه خدا و کمک به خلق خدا وقف کنید.

وی با بیان این که صدقه جاریه پس از مرگ برای انسان بسیار مفید خواهد بود، خاطرنشان کرد: در هیچ تمدنی به این وسعت و اهمیت نمی توان به خدمتی اجتماعی و انسانی دست یافت که اسلام بسیار به آن توجه کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وقف عامل پیوند انسان با زندگانی جاودانی است، تصریح کرد: وقف عامل مؤثر و پشتوانه تداوم نهضت حسینی و همه حرکت های رهایی بخش تشیع در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که فرهنگ وقف یکی از بهترین و مؤثرترین راه های رفع محرومیت در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: سنت دینی وقف راهکار عملی دین مبین اسلام برای زدودن فقر و تقویت بنیه اقتصادی جامعه اسلامی است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز بیش از 70 درصد موقوفات استان به منظور عزاداری امام حسین(ع) صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این نشان از عشق و علاقه مردم به اهل بیت(ع) در طول تاریخ دارد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که کلید ماندگاری اسلام و ارزش های دینی در جامعه همین سنت های حسنه دینی بوده است، تصریح کرد: امروز نیز وقف به عنوان یک دستور ارزشمند اسلامی، بهترین راهکار برای ترویج دین و باورهای اعتقادی در جامعه اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اسلام را دینی پویا، بالنده و آینده نگر معرفی کرد و با بیان این که دین مبین اسلام برای هر بخشی از زندگی فردی و اجتماعی بشریت برنامه و راهکاری عملی ارائه داده است، افزود: وقف علاوه بر مسائل دینی در بر دارنده مسائل مهم اقتصادی برای جامعه اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مازندران از استان هاي برتر در بقاع متبركه و امامزادگان است و ترویج فعالیت های قرآنی و دینی در امامزادگان و همچنين فعاليت های دینی، وقفی و ارزشی در استان مازندران باید بیشتر باشد.

مدير كل اوقاف و امور خیریه مازندران با بيان اين كه در مسير اهل بيت(ع)، قرآن و ائمه اطهار(ع) مهم ترين مسأله تبعيت از ولايت و امامت است، يادآور شد: امام جمعه عامل وحدت در هر شهرستاني است و حمايت هاي معنوي ايشان براي پيشبرد امور براي ما مهم است كه بايد در دستور كار قرار گيرد.

حجت الاسلام عليزاده همچنين افزود: توجه به وقف و عمل درست به آن، از تاکیدات مهم قرآن و سیره نبوی است كه انسان را به قله های رفیع کرامت و معرفت مي رساند و از این رو بايد با بسط و گسترش آن در جامعه به وقف هاي مختلفي كه نياز روز جامعه است؛ توجه شود.

وي با بيان اين كه جابجايي مديران امري طبيعي و عادي و براي پيشبرد امور لازم است، اظهار داشت: پذيرش مسؤوليت، مسأله بسيار مهم و سنگيني است كه فرد بايد در اين جايگاه به اسلام، انقلاب و نظام خدمت كرده و در حفظ و پاسداشت خون شهدا و تبعيت از ولايت و رهبري بايد توجه ويژه اعمال كند.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: شهرستان بهشهر از نظر موقوفات و بقاع متبركه جايگاه خوب و ويژه اي در استان دارد كه بايد با حفظ اين جايگاه براي رشد و پيشرفت بيشتر امور تلاش شود.

حجت الاسلام عليزاده با بيان اين كه مازندران از استان هاي برتر در بقاع متبركه و امامزادگان است، گفت: تغییر مدیریت ها و تحولات در سازمان اوقاف و امور خیریه متداول بوده و سبب رشد و تعالی فعالیت سازمانی در اوقاف و امور خیریه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: باید گره های فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی را بگشایی تا خداوند نیز در روز قیامت گره غم ما را باز کند.

گفتنی است، در اين مراسم از خدمات حجت الاسلام محمدهادي بهرامي كه به سمت سرپرست اداره اوقاف آمل منصوب شد تجليل و حجت الاسلام علي سلطاني سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان بهشهر شد./1317/202/ب2

ارسال نظرات