۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۷۲۰۴۷
امام جمعه بهشهر:

منبر و خطابه بهترین رسانه برای تبلیغ دین و ارزش های اسلامی است

امام جمعه بهشهر بر ضرورت پیوند عمیق اوقاف و حوزه های علمیه تأکید کرد و با بیان این که بهترین قشری که می تواند بازوان محکمی برای اوقاف باشد طلاب حوزه های علمیه هستند، گفت: هیچ رسانه ای اثرگذارتر از منبر و خطابه برای تبلیغ دین و ارزش های اسلامی نیست.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در آيين معارفه رييس اداره اوقاف و امور خيريه بهشهر، گفت: شایسته است که همه ما مسلمانان به اهمیت مسأله وقف آگاه باشیم و از دستورات خداوند و رسول اکرم(ص) درباره وقف به درستی پیروی کنیم و در کنار حفظ مسائلي همچون توجه به نماز، روزه، زكات، حج و ولايت به موضوع مهم وقف هم با توجه نگاه كنيم.

حجت الاسلام جباري با بیان این که وقف و زكات از تأكيدات مهم دين اسلام است، افزود: سنت حسنه وقف در تأمين معيشت و زندگي انسان ها نقش مهم و اساسي دارد و بايد به اين امر بيش از پيش توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: مسؤوليت پذيري و ارائه خدمات به مردم از مهم ترين وظيفه مديران در نظام اسلامي است كه بايد به اين امر توجه شده و براساس وظيفه اي كه بر عهده ما نهاده شده است؛ عمل كنيم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه جابجايي مديران امري طبيعي و عادي و براي پيشبرد امور لازم است، اظهار كرد: پذيرش مسؤوليت، موضوع بسيار مهم و سنگيني است كه فرد بايد در اين جايگاه به اسلام، انقلاب و نظام خدمت كرده و در حفظ و پاسداشت خون شهدا و تبعيت از ولايت و رهبري بايد توجه ويژه اعمال كند.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که پست و سمت ها در نظام جمهوری اسلامی ایران تنها باید ابزاری برای خدمت به مردم جامعه باشد، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده مدیری به غیر از این فکر کند و در مسیر دیگری گام بردارد به انقلاب و آرمان های های خیانت کرده است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره دغدغه رسیدگی به مشکلات و گرفتاری های مردم را داشته و دارند، گفت: امروز یکی از مهم ترین دغدغه هایی که رهبر معظم انقلاب با جدیت آن را دنبال می کنند و در همه سخنرانی های خود به آن تأکید می کنند رفع مشکلات مردم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید خادم مردم باشند، تصریح کرد: یک مدیر باید با خدمات صادقانه و اثرگذار خود به مردم بعد از دوران مدیریتی از خود یک نام نیکی بر جای بگذارد.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که متأسفانه برخی وقتی در مسند امور قرار می گیرند مردم را فراموش می کنند و به منافع حزبی و گروهی مشغول می شوند، خاطرنشان کرد: هر جایگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امانتی برای خدمت بی منت و صادقانه به مردم است.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که موضوع وقف نیازمند تبلیغ و تبیین بیشتری برای جامعه امروز است، تصریح کرد: متأسفانه امروز بخش مهمی از جامعه از این سنت حسنه دینی و کارکردهای آن با خبر نیستد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که مبلغان دینی و روحانیان بهترین قشر برای تبیین مسأله وقف در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: مجموعه اوقاف نباید از نقش منابر وخطابه ها به عنوان یک رسانه ها هزار ساله غافل باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گذشته نیز علما و بزرگان دینی ضمن وقف اموال و دارایی های خود در منابر و سخنرانی های خود مردم را سمت این سنت حسنه دینی سوق می دادند، افزود: امروز نیز باید از این ظرفیت ارزشمند تبلیغی بهره گرفته شود.

وی با تأکید بر این که نباید جایگاه وقف در جامعه سبک شمرده شود، گفت: متأسفانه برخی ها تلاش می کنند این سنت ارزشمند دینی را بی اهمیت جلوه دهند که این مسأله بسیار نگران کننده است.

امام جمعه بهشهر بر ضرورت پیوند عمیق اوقاف و حوزه های علمیه تأکید کرد و با بیان این که بهترین قشری که می تواند بازوان محکمی برای اوقاف باشد طلاب حوزه های علمیه هستند، افزود: هیچ رسانه ای اثرگذار تر از منبر و خطابه برای تبلیغ دین و ارزش های اسلامی نیست.

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین بر ضرورت شناسایی و احیاء موقوفات حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: متأسفانه حوزه های علمیه از گذشته دارای موقوفات گسترده ای هستند که اگر احیاء شوند بسیاری از مشکلات فعلی آنها رفع خواهد شد.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که کمیته مشترکی که میان حوزه علمیه و اوقاف تشکیل شده باید با جدیت بیشتری کار را دنبال کند تا در رسیدن به نتیجه تسریع شود، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از موقوفات مدارس علمیه به دلیل عدم پیگیری و رسیدگی به آن از بین رفته و در اختیار حوزه های علمیه نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در گذشته حوزه علمیه با همین موقوفات اداره می شد و بسیار هم موفق عمل می کردند، گفت: شناسایی و احیای موقوفات حوزه علمیه یکی از بهترین راهکارهای کمک به تقویت و توسعه فعالیت های حوزوی خواهد بود.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که امروز همه وظیفه داریم به رونق فعالیت های حوزوی در هر منطقه ای کمک کنیم، تصریح کرد: وجود مدرسه علمیه، طلاب و روحانیان برای هر منطقه ای یک نعمت بزرگی است که از بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی احتمالی می کاهد.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود گفت: وقف و زكات يعني تامين معيشت و زندگي مردم كه بايد توجه ويژه به آن اعمال شود و بدانيم فرهنگ وقف یکی از فرهنگ های غنی در اسلام است كه نبايد به فراموشي سپرده شود.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر ادامه داد: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و اکثر مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند.

امام جمعه بههشر با تأكيد بر اين كه نماز معراج مؤمن است و همه جامعه بايد به اين امر توجه ويژه داشته باشند، گفت: عامل تقرب هر انسان مستعد و اماده نماز است و سفارش فراوان به آن شده است كه نبايد سبك شمرده شود و به همین دلیل بايد مديران به اين امر توجه ويژه داشته و همگان را به آن توصيه كنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات