۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۷۲۰۳۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیروی و دفاع از ولایت مهم‌ترین وصیت شهدا است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مهم‌ترین وصیت شهدا پیروی و دفاع از ولایت است، گفت: بر همه آحاد مردم و مسؤولان نظام لازم است در دفاع از حریم ولایت لحظه‌ای درنگ نکنند.
حجت الاسلام یعقوبی - یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای منطقه خندقلو بجنورد، اظهار کرد: شهدا آن‌قدر به خود مسلط بودند و به خدا ایمان داشتند که برای رفتن به آغوش مرگ ثبت‌نام می‌کردند که این افراد از نظر قرآن مقربان درگاه الهی هستند.

وی اضافه کرد: شهدا اهل خیر بودند و در راه رسیدن به خیر که همان شهادت در راه خدا بود، از دیگران سبقت گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: شهدا و رزمندگان به فرمان ولی زمان‌ خود لبیک گفته، راه سعادت ابدی را پیش گرفتند و از مبارزه با متجاوزان و ظالمان لحظه‌ای نایستادند و خداوند متعال هم اجرشان را شهد شیرین شهادت قرار داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بهشت جای کامل شدن است و کسانی که وارد بهشت می‌شوند هیچ آرزوی بر دل‌هایشان باقی نمی‌ماند؛ اما طبق روایات شهدا در بهشت جاویدان هم آرزوی شهادت دوباره دارند و از خداوند متعال می‌خواهند دوباره لذت شهادت در راه حق را به آنها بچشاند.

وی با بیان اینکه مقام شهدا و شهادت بسیار والا است، افزود: بر همه ما واجب است نگذاریم مسیر شهدا فراموش شود؛ بلکه باید وصایای آنها مروری دوباره شود تا چراغ راهی برای رهپویان آنها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: ما باید معیار زندگی و سبک زندگی خود را با راه و مسیر شهدا و خط شهادت بسنجیم و در همه احوال باید شهدا را شاهد و ناظر اعمال خود بدانیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به ضرورت پیوند عمیق شهدا با ولایت، تصریح کرد: وصیت شهدا همواره پیروی و دفاع از ولایت بود؛ از این‌ رو بر همه آحاد مردم و مسؤولان نظام لازم است برای دفاع از حریم ولایت لحظه‌ای درنگ نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مظلومیت حضرت علی(ع) در 25 سال خانه‌نشینی، گفت: ما مردم قدرشناس ایران هرگز نخواهیم گذاشت آن حادثه تکرار شود و همان یک اتفاق برای ما کافی است.

وی اضافه کرد: شهدا از ما خواستند در صحنه‌های مهم جامعه حضور پررنگ داشته باشیم که یکی از مهم‌ترین این صحنه‌ها، یوم‌الله 9 دی بود، اما متأسفانه برخی از مسؤولان به بهانه‌های مختلف، نظیر شرکت در جلسات اداری از حضور در میان سیل خروشان مردم سر باز زدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی افزود: این افراد کسانی هستند که بر سر سفره انقلاب و سفره شهدا نان می‌خورند اما نمکدان را می‌شکنند.

وی از ایجاد تفرقه از سوی عوامل نفوذی خودی و غیرخودی به‌عنوان موریانه‌ای که از داخل می‌خواهد نظام ما را تهی کند نام برد و گفت: شهدا بار سنگین انقلاب اسلامی را به دوش ما گذاشته‌اند و ما باید مراقب باشیم از زیر این بار شانه خالی نکنیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات