۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۷۱۹۲۷
برای نخستین بار در کشور؛

تفاهم نامه اجرای طرح شناسنامه الکترونیک طلاب خوزستانی امضا شد

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به این که طرح شناسنامه الکترونیک طلاب و خانواده آنها برای نخستین بار در سطح کشور از سوی استان برگزار شد، گفت: این طرح به صورت رایگان از سوی مرکز بهداشت استان خوزستان اجرا شد.
حجت الاسلام رضا کلاه کج، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان

حجت الاسلام رضا کلاه کج، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به جلسه امضای تفاهم نامه همکاری و هماهنگی معاونت بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز و این معاونت، ابراز داشت: در این جلسه کارشناسان و معاونانی از دو معاونت حضور داشتند و تفاهم نامه هایی امضا شد.

وی با اشاره به این که موضوعات مختلفی در حوزه سلامت و بهداشت طلاب و خانواده های آنها در این جلسه مطرح شد، ادامه داد: مقرر شد که طرح شناسنامه الکترونیک طلاب و خانواده آنها به صورت رایگان از سوی مرکز بهداشت استان خوزستان اجرا و تمامی طلاب از این امتیاز بهره مند شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به این که طرح شناسنامه الکترونیک طلاب و خانواده آنها برای نخستین بار در سطح کشور از سوی استان برگزار شد، گفت: اجرای طرح سفیر سلامت برای نخستین بار در میان حوزه های علمیه کشور توافق دیگر مرکز خدمات استان با مرکز بهداشت خوزستان است.

حجت الاسلام کلاه کج با بیان اینکه در طرح سفیر سلامت تعدادی از طلاب آقا و خانم که در عرصه تبلیغ، تدریس، تدوین و تألیف فعالیت می کنند در دوره های سه روزه از سوی کارشناسان مرکز بهداشت خوزستان آموزش های لازم را می بینند، ادامه داد: این طلاب پس از شرکت در دوره به عنوان مبلغ و ترویج کننده مسائل بهداشتی در سطح حوزه های علمیه خوزستان مشغول خواهند شد.

وی بازدید از فضای آموزشی، حجره ها، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و استاندارد سازی فضاهای آموزشی به لحاظ رعایت موارد بهداشتی را تفاهم دیگر مرکز خدمات با مرکز بهداشت نام برد و خاطرنشان کرد: این تفاهم از اهمیت بالایی بین مرکز بهداشت استان خوزستان و مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان برخوردار است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به برگزاری دوره های آموزش بهداشت و سلامت ویژه خانواده های طلاب، بیان داشت: در سال گذشته یک هزار و 600 نفر تحت آموزش این دوره ها قرار گرفتند و خوزستان موفق شده رتبه نخست را در این باره کسب کند.

حجت الاسلام کلاه کج با بیان این که در 9 ماهه نخست سال جاری دو هزار نفر تحت پوشش دوره های آموزش بهداشت و سلامت قرار داشتند، ابراز داشت: تاکنون خوزستان رتبه نخست را در آموزش مسائل بهداشتی کسب کرده و این اقدام با همکاری کارشناسان مراکز بهداشت سراسر استان و مدیران حوزه های علمیه تحقق یافته است؛ پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به 3 هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: آموزش های گوناگونی در حوزه راهکارهای مقابله با استرس، درمان چاقی، تربیت فرزند و مهارت های همسرداری از طریق معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اختیار طلاب خوزستانی قرار گرفته است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان گفت: مرکز بهداشت استان خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه های علوم پزشکی دزفول، آبادان و بهبهان در حال حاضر بهترین همکاری را در سطح کشور با حوزه های علمیه داشته که این اقدام قابل تقدیر است و امیدواریم استمرار پیدا کند.

حجت الاسلام کلاه کج با بیان این که 800 نفر از طلاب ورودی های جدید سال جاری تحت پوشش طرح شناسنامه سلامت قرار گرفتند، افزود: این تعداد طلبه تحت مراقبت های پزشکی و آزمایش های گوناگونی قرار می گیرند و از سوی پزشک معاینه می شوند.

وی ادامه داد: طلاب ورودی جدید استان خوزستان از شناسنامه سلامت برخوردار و پس از دریافت کارنامه موفقیت سلامت، مجوز دریافت کد آموزشی را کسب می کنند./302/9453/ب1

ارسال نظرات