۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۷۱۹۲۵
آیت‌الله دستغیب:

جریان‌های ارزشی مراقب توطئه‌های انتخاباتی باشند

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی گفت: همان‌گونه که در جنگ سخت راه دشمن بسته شد، جریانات فکری و اعتقادی در جنگ نرم راه دشمن را ببندند تا در امر مهم انتخابات پیش رو اگر دشمن خواب‌هایی دیده با آگاهی و بصیرت انقلابیون مدیریت شود.
دستغیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع فرماندهان و اعضای ستاد یادواره شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه در جنوب کشور، گفت: بزرگ‌ترین امداد و تفضل خداوند در حق انقلاب ملت ایران تعلق یافتن کسوت رهبری به نسخه مطابق اصل امام یعنی مقام معظم رهبری بود.

وی در ادامه افزود: برگزاری گرامیداشت و یادواره شهدا ارزش بسیار بالایی دارد و صریح کلام مقام معظم رهبری چنین است که نگاه‌داشتن یاد شهدا از نفس شهادت کمتر نیست.

آیت‌الله دستغیب اظهار داشت: این‌یک واقعیت است که اگر به آن بیندیشیم اول جایی که یاد شهدا گرامی داشته شده در قرآن کریم از سوی خود خداوند است.

وی ادامه داد: در سوره یس آمده در مورد حبیب نجار و حرکت این شهید که از راه دور آمده و مردم را به تبعیت از مرسلین می‌خواند عبرت‌هایی ذکر شده اما آن قوم وی را کشتند و خداوند از وضعیت او بعد از شهادت این‌گونه توصیف می‌کند که از مکرمین درگاه احدیت شد.

آیت‌الله دستغیب بیان کرد: این وضعیت در بخش‌های مختلف زندگی ائمه معصومین مشاهده می‌شود و کار شهدا صحنه کربلا را تداعی می‌کند و کار کسانی که یاد آنان را زنده می‌کنند عمل خاندان پیامبر(ص) و به ویژه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) را احیا می‌کند.

وی ادامه داد: اگر این پیام‌رسانی نبود از یاد شهدا و اهداف آن‌ها اثری نمی‌ماند و امروز از مهم‌ترین راه‌های حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا است که حتی ذکر یاد و نام آن‌ها برای جامعه عبادت است که در روایت آمده ذکر امیرمؤمنان و معصومان عبادت محسوب می‌شود چون ارزش‌هایی که ایشان در راه آن مجاهدت و ایستادگی کردند در جامعه شیوع می‌یابد.

قائم‌مقام جامعه روحانیت ابراز داشت: شیعیان خالص و مخلص امیرمؤمنان همین شهدا هستند که اولیای خدا تلقی شده و جایگاه والا دارند و امید که سپاه پاسداران و روحانیت که یادواره شهدای اطلاعات سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان را فردا برگزار می‌کنند پیام شهدا را به جامعه برسانند.

وی ادامه داد: این امر از نیازهای روز جامعه است و به تعبیر رهبری انقلابی ماندن بسیار مهم‌تر از انقلابی بودن است که دست‌هایی در کار است و امروز بیش از هر زمان توطئه با الهام از شیاطین در جریان است.

آیت‌الله دستغیب بیان کرد: اما از آن‌سو جریان قوی و استوار داریم که مراقب این حرکت‌های منفی هست و با توجهات ولی‌عصر (عج) آن‌ها نمی‌توانند رخنه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: معادل بستن راه دشمن و آمادگی نیروی دریایی و زمینی سپاه در دوران دفاع مقدس و جنگ سخت، باید در جریانات فکری و اعتقادی و جنگ نرم اعمال شود تا در امر مهم انتخابات پیش رو اگر دشمن خواب‌هایی دیده با آگاهی و بصیرت انقلابیون مدیریت شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در دوران دفاع مقدس در همین جزیره قشم نیروهای بسیج و سپاه بودند و امکاناتی نداشتیم و وضعیت با امروز قابل قیاس نبود و اگر اراده خدا بر حفاظت و حراست از میراث بزرگ امام و شهدا در مجلس خبرگان اول تعلق نگرفته بود و پرچم رهبری به دست کسی که نسخه مطابق اصل امام است نمی‌افتاد، قضایا بسیار فرق می‌کرد.

وی در پایان گفت: با رحلت حضرت امام(ره) دغدغه و اضطراب بسیاری به وجود آمده بود اما اراده و خواست خداوند در فرصت کوتاهی تعلق گرفت و  تقدیر را به‌گونه‌ای رقم زد که اگر غیر از این بود برای استمرار انقلاب و نظام تضمینی نبود اما کار به دست مردی از سلاله اهل‌بیت افتاد و امداد غیبی در مواقع بسیار حساس شامل کسانی می‌شود که صلاحیت آن را کسب کرده‌اند./202/919/ب1

ارسال نظرات