۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۷۱۸۹۴
آیت الله دری نجف آبادی مطرح کرد؛

حجاب و عفاف راه صیانت از بنیان خانواده

آیت الله دری نجف آبادی حجاب و عفاف را تنها راه صیانت از بنیان خانواده دانست و گفت: ترویج حجاب و عفاف در جامعه اسلامی هویت بخشی و ایجاد امنیت اجتماعی را به همراه دارد و سبب آرامش و امنیت افراد می شود.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک ظهر امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی که در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک برگزار شد، بیان کرد: عفاف و حجاب نماد سربلندی و موفقیت جامعه محسوب می شود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این‌که حجاب و عفاف تنها راه صیانت از بنیان خانواده است، گفت: ترویج حجاب و عفاف در جامعه اسلامی هویت بخشی و ایجاد امنیت اجتماعی را به همراه دارد و سبب آرامش و امنیت افراد می شود.

امام جمعه اراک با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان اسلام و نظام استکبار، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه ریزی های گوناگون در راستای اهداف شوم خود و ضربه زدن به کشور از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و امروز باید با قدرت و برنامه ریزی در مقابل نقشه های شوم آنان گام بردارند.

رعایت حجاب و عفاف تکلیف الهی و دینی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه رعایت حجاب و عفاف تکلیف الهی و دینی است، اظهار داشت: امروز با توجه به هجمه های دشمنان باید حجاب و عفاف مورد توجه قرار گیرد زیرا در سایه حفظ حرمت ها و شأن اسلامی است که دایره گناه روز به روز تنگ تر شده و معنویت و نشاط در جامعه گسترش می یابد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مسأله کشف حجاب به دستور رضاخان میرپنج یک فاجعه و خیانت بزرگ به فرهنگ، دین و ملیت ایران بود، گفت: رضاخان در ایران، امان الله خان در افغانستان و کمال آتاتورک در ترکیه سه نفری بودند که با حجاب به ضدیت پرداختند و ضربه شدیدی به سنگر و حریم مقدس پوشش اسلامی وارد کردند

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه  زنان و دختران باید نسبت به عفاف و ارزش های اسلامی پایبند باشند، بیان داشت: زنان و دختران ایران اسلامی باید با الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س)، حجاب اسلامی را رعایت کنند و با حجاب و عفاف می توانیم سلامت اخلاقی را در جامعه حاکم کنیم.

طلاق آسیبی پیچیده و چند وجهی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور، گفت: طلاق آسیبی پیچیده و چند وجهی است که به سایر معضلات اجتماعی دامن می زند و امروز نزدیک به 40 درصد از زنان جامعه ایران اسلامی مطلقه هستند و گسترش و ترویج مبنای آموزه های اسلامی می تواند در راستای مقابله با این آسیب نقش آفرینی کند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه روحانیان در مسیر حل معضل اجتماعی طلاق نقش آفرینی کنند، اظهار داشت: مخاطرات اخلاقی و اجتماعی طلاق فلج کننده است و امروز مسؤولان ایران اسلامی باید نسبت به این آسیب، با حساسیت و جدیت بپردازند و برنامه های موثر پیشگیرانه را تبیین کنند.

به گزارش رسا، درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر 15 روز یکبار روزهای چهارشنبه در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود./202/842/ب1

ارسال نظرات