۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۸۸۹
آیت الله حسینی بوشهری:

انقلاب نام حوزه و روحانیت را بلندآوازه کرده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قدرشناسی نسبت به نعمت های الهی را ضروری دانست و گفت: خداوند نعمت های زیادی را نصیب کشور ما کرده است که باید قدر آن را بدانیم و شکرگزار نعمت های الهی باشیم.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، در دیدار ائمه جمعه استان قم با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به لزوم حفظ بصیرت و زمان شناسی در مقابله با فتنه ها، تأکید کرد: در دهه بصیرت ما خدمت یکی از مراجع بزرگی رسیده ایم که اقدامات و حرکات ایشان در شرایط خاص و ویژه، همواره راه و مسیر را برای طلاب و حوزویان باز کرده است.

وی افزود: در نشست های فصلی ائمه جمعه استان، در دهه بصیرت تصمیم بر این شد که به محضر حضرت آیت الله نوری همدانی برسیم و از بیانات و نگاه نافذ و بصیر ایشان استفاده ببریم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، عنوان کرد: همان گونه که حضرت رسول(ص) فرمودند« خداوند اگر نعمتی به بنده اش ارزانی داشته است، دوست دارد اثر آن نعمت را بر بنده اش ببیند»، ما باید قدر نعمت هایی که داریم را بدانیم و شکرگزار خداوند باشیم که این نعمت ها را به ما عطا کرده است.

وی افزود: نعمت مرجعیت، نعمت ولایت، نعمت رهبری گرانقدر انقلاب، نعمت حوزه بزرگ و انقلابی، نعمت فضای علمی و معنوی حوزه ها و نعمت انقلاب اسلامی، بخشی از نعمت های فراوانی است که خداوند به ملت ایران عطا کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: هرکدام از این نعمت ها را باید در جایگاه خودش قدر بشناسیم، باید حریم مرجعیت توسط روحانیت، ائمه جمعه، مردم و حوزویان حفظ شود، به ویژه مراجعی که در خط مقدم انقلابی گری قرار دارند و فراز و فرودها و گذشت زمان، تغییری در منش آن ها ایجاد نکرده است.

وی، همراهی با رهبری را یکی از مهم‌ترین شکر نعمت ها خواند و تأکید کرد: اگر سخن از نعمت رهبری به میان می آید، به این معناست که باید در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، همراه و همگام رهبری بوده و در فتنه ها و شرایط سخت، رهبری را تنها نگذاریم و همان گونه که حضرت آیت الله نوری همدانی در فتنه 88، ملاحظه شأن و شؤون را نکردند و وارد عرصه حمایت از رهبر و انقلاب شدند، این باید درسی برای روحانیت، حوزه ها و مردم باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در پایان عنوان کرد: این انقلاب، نام روحانیت و حوزه های علمیه را بلندآوازه کرده است و نام ایران را در جهان درخشان ساخته و ما باید ببینیم تا کنون چه قدم هایی برای انقلاب بر داشته ایم./872/پ202/ج1

 

ارسال نظرات