۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۷۱۸۶۷
آیت الله طبرسی:

زدودن هویت دینی و انقلابی نسل جوان، هدف هجمه های فرهنگی دشمن است

آیت الله طبرسی با اشاره به این که همه تلاش و توان دشمن از معرفی الگوهای غربی در جامعه ما، زدودن هویت دینی و انقلابی نسل جوان است، گفت: باید با معرفی الگوهای دینی و انقلابی مناسب به جامعه جوان، آنها از خطرهای احتمالی در این باره محفوظ نگاه داریم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار تدوین کنندگان دانشنامه مازندران با اشاره به قدمت تاریخی طبرستان در اسلام و پذیرش تشیع، گفت: مردم این دیار جزو نخستین مناطقی هستند که حکومت علوی را پذیرفتند.

امام جمعه ساری سبقه تشیع مردم مازندران را مهم ترین شاخصه این استان برشمرد و افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده مازندران یکی از جمله استان هایی است که بیشترین تعداد سادات در آن زندگی می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ارادت و علاقه مردم این دیار به اهل بیت(ع) و نوادگان آنها همواره مورد توجه بوده است، تصریح کرد: وجود بیش از هزاران بقاع متبرکه و امامزاده در مناطق مختلف استان نشان دهنده دلدادگی مردم طبرستان به اهل بیت(ع) بوده است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که بیش از 70 درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری سیدالشهدا(ع) است، بیان داشت: این علاقه و ارادت مردم به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع)، اثرات بسیار خوبی برای مازندران در پی داشته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش مردم این استان در پیروزی نهضت امام خمینی(ره) اشاره کرد و با بیان این که مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی نیز پیشگام بودند، افزود: علمای این استان در صف نخست مبارزه با طاغوت قرار داشتند.

امام جمعه ساری با بیان این که حضور تأثیرگذار مردم مازندران تنها در پیروزی انقلاب اسلامی خلاصه نشد، بیان داشت: پس از پیروزی نهضت مردم این دیار در دفاع از انقلاب و آرمان های امام همواره پیشگام بودند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تقدیم بیش از 10 هزار شهید در هشت سال دفاع مقدس را سند دیگری از حضور در صحنه مردم این استان در دفاع از انقلاب عنوان کرد و افزود: در این میان مازندران با تقدیم 400 شهید روحانی در جنگ تحمیلی در صف نخستین استان های کشور قرار دارد.

آیت الله طبرسی مازندران را استانی مذهبی با مردمی ولایتمدار و عاشق انقلاب اسلامی و اهل بیت(ع) معرفی کرد و بیان داشت: با توجه به تلاش دشمنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی به منظور ترویج فساد و بی بند و باری در این استان ساحلی و جنگلی، اما شاهد هستیم مردم مازندران از جمله مردمان دینمدار و انقلابی کشور محسوب می شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که این استان مهد پرورش بسیاری از علما و مراجع بزرگ در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: امروز در عرصه فقه و فقاهت دو شخصیت برجسته علمی یعنی علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی همچون خورشیدی در فضای کشور به ویژه حوزه های علمیه نورافشانی می کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که بسیاری از شخصیت ها، علما و بزرگان دینی این استان ناشناخته مانده و به مردم معرفی نشده اند، تصریح کرد: چند سال اخیر با تلاش های صورت گرفته کنگره بزرگی برای علامه ابن شهرآشوب ساروی که یکی از شخصیت های بنام و اثرگذار جهان اسلام به شمار می رفت، برگزار شد.

آیت الله طبرسی با بیان این که هنوز هم بزرگان دینی بسیاری در مازندران هستند که نام و یادشان از خاطره ها پاک شده است، بیان داشت: باید تلاش شود تا چنین شخصیت هایی احیاء و به جامعه امروز به ویژه به نسل جوان معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که جامعه جوان امروز نیازمند یک الگو برای زندگی فردی و اجتماعی خود است، تصریح کرد: باید سیره علمی و عملی بزرگان دینی شناسایی، احیاء و به نسل جوان معرفی شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز جوانان کشورمان در معرض شدید ترین هجمه های فرهنگی غرب قرار دارند، گفت: اگر یک جوان ایرانی یک الگوی مناسب در زندگی خود نداشته باشد با توجه به فریبنده بودن الگوهای غربی به آن سمت متمایل خواهد شد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که همه تلاش و توان دشمن از معرفی الگوهای غربی در جامعه ما، زدودن هویت دینی و انقلابی نسل جوان است، تصریح کرد: باید با معرفی الگوهای دینی و انقلابی مناسب به جامعه جوان، آنها از خطرهای احتمالی در این خصوص محفوظ نگاه داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدمت تاریخی این استان، گفت: متأسفانه علیرغم وجود ظرفیت های بالای علمی، دینی و فرهنگی مازندران، هنوز مجموعه ای درباره ارزش های معنوی، فرهنگی و تاریخی این منطقه در اختیار نداریم.

آیت الله طبرسی تدوین و چاپ دانشنامه مازندران را ضروری توصیف کرد و با بیان این که این کار باید بسیار زودتر از این ها انجام می شد، افزود: باید تلاش شود تا همه بخش های علمی، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و دیگر مسائل مربوط به تاریخ مازندران در این دانشنامه آورده شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نباید بگذاریم فرهنگ این دیار به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: امروز احیاء فرهنگ مازندران یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه همه فرهنگ دوستان قرار گیرد.

وی با بیان این که مازندران نقش مهمی در بازسازی سوسنگرد پس از هشت سال جنگ تحمیلی داشت، گفت: همچنین نقش لشکر همه پیروز 25 کربلا و شهدای مدافع حرم که به این استان ولایتمدار آبرو بخشیدند نیز در این دانشنامه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که ما به آینده و حفظ فرهنگ استان امیدوار هستیم، گفت: تدوین این دانشنامه، کار بسیار اساسی و یک خدمت بزرگی است که برتر و بالاتر از همه خدمت ها است که در استان تاکنون انجام شده است، چون احیای هویت فرهنگی و تاریخی یک ملت و مردم یک منطقه از وظایف همه است./950/202/ب2

ارسال نظرات