۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۴۷۱۸۵۵
توصیه آیت الله نوری همدانی به مسؤولان:

کشاندن اختلافات به سطح جامعه مصلحت نیست/ برخی حرف هایی را می زنند و توقع دارند کسی جواب شان را ندهد

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از شیوه برخی مسؤولان که سخنی را مطرح می کنند و توقع دارند کسی پاسخی به آنها ندهد، به مسؤولان کشور توصیه کرد از کشاندن اختلافات به سطح جامعه و رسانه ها اجتناب کنند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم، از کشاندن اختلافات از سوی مسؤولان به سطح رسانه ها و جامعه به شدت انتقاد کرد.

وی توجه به وحدت را یکی از توصیه های همیشگی حضرت امام دانست و با تاکید بر تقویت وحدت در جامعه، تصریح کرد: باید بیش از پیش به فکر تقویت وحدت در جامعه باشیم، اختلاف نظر مشکلی ندارد اما باید این اختلافات در اتاق های دربسته مطرح شود؛ مسؤولان اگر مشکلی دارند با هم بنشینند و مشکلات را حل کنند.

وی بیان داشت: در کشوری که ولی فقیه دارد اختلاف و تفرقه نباید وجود داشته باشد، کشاندن اختلافات به سطح رسانه ها و جامعه به مصلحت نیست.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب حفظ وحدت از سوی مسؤولان و مردم است، ایشان توقع دارند که اختلافات به سطح جامعه نکشانده شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: البته برخی خودشان به مردم حرف هایی را می زنند و بعد توقع دارند کسی جواب شان را ندهد.

این مرجع تقلید فصل الخطاب در نظام اسلامی را ولی فقیه دانست و تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی نباید از وحدت دست برداریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه درس خارج خود با اشاره به فرمایشی از حضرت امام درباره لزوم توجه به مباحث اخلاقی در حوزه های علمیه، خواستار توجه بیش از پیش حوزویان به این مساله تاکید کرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: حضرت امام می فرمایند اگر حوزه ها از داشتن مربی اخلاق و جلسات پند و اندرز خالی باشند محکوم به فنا خواهد بود، علم اصول و فقه به معلم نیاز دارد، در چنین شرایطی چطور می توان انتظار داشت برای علوم معنوی و اخلاقی مربی و استاد نداشت.

وی بیان کرد: اگر فردی عالم باشد اما اخلاق و تهذیب نداشته باشد مشکل است که بتواند بر نفس اماره غلبه پیدا کند؛ چنین فردی در جامعه نیز اثرگذار نخواهد بود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود از نهج البلاغه به عنوان دریایی از معارف ارزشمند یاد کرد و گفت: باید غواصانی باشند تا بتوانند از این کتاب شریف معارف گرانسنگ را استخراج کنند و افزون بر این که خودشان استفاده می کنند جامعه را نیز از آن بهره مند سازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی موعظه را عامل احیای قلب و دل یاد و خاطرنشان کرد: همان گونه که باران بهاری زمین را احیا می کند، موعظه و نصیحت نیز دل انسان را زنده می کند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات