۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۴۷۱۸۱۴
امام جمعه خمین:

حمایت از تولید کنندگان و مصرف کالای داخلی اقتصاد مقاومتی را محقق می کند

امام جمعه خمین گفت: حمایت از تولید کنندگان و تقویت مصرف کالاهای داخلی، اقتصاد مقاومتی را محقق می کند.
امام جمعه خمین اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علی حسینی عصر روز سه شنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: با تبلیغات درست استفاده از کالای داخلی و حمایت از تولید کنندگان می توان به توسعه اقتصادی و اشتغال کشور کمک کرد و اقتصاد مقاومتی را به مفهوم درست آن محقق کرد.

وی بیان کرد: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر تبلیغ درست مصرف کردن، جلوگیری از ریخت و پاش های غیر ضروری، پرهیز از اسراف و اصلاح الگوی مصرف است.

وی ادامه داد: به دلیل هدررفت منابع موجود و به علت اسراف ، بسیاری از منابع از بین می رود و آمران به معروف تلاش کنند باید در این حوزه تلاش مجدانه داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: درست مصرف کردن خود عاملی در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و اگر فرهنگ استفاده درست از منابع بین آحاد مردم نهادینه شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی بیان کرد: الگوی مصرف را باید قبل از هرچیز از خانه ترویج کرد و مبارزه با اسراف را سرلوحه کار قرار داد چرا که بسیاری ازمردم در رقابت تنگاتنگ تجملگرایی به تب خرید کالاها مبتلا شده اندکه متضاد اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه خمین گفت: گرایش به تجملات و مصرف گرایی از جمله عادات رو به رشد در زندگی شده است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ الگوی مصرف در جامعه ترویج شود.

امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش بر تذکر لسانی تاکید کرد و افزود: دراجرای امر به معروف و نهی از منکر با رعایت ادب و احترام می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین آسیب اجتماعی این شهرستان اعتیاد است، ادامه داد: این آسیب اجتماعی فراگیر منشا طلاق، سرقت و بسیاری دیگر از آسیب های است.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: برای کاهش آسیب اجتماعی باید کار فرهنگی انجام شود نه سلبی و فرد معتاد باید درک کند که کارش اشتباه است.

وی تصریح کرد: بسیاری از معتادانی که ترک می کنند نیاز به حمایت مالی واعتقادی دارند و باید با کمک خیران و همکاری ادارات، بسیج سازندگی و حوزه های علمیه برای حمایت و ایجاد اشتغال برای آنها اقدام شود.

وی، بی احترامی به قانون را مشکل دیگری دانست که این ستاد باید به آن بپردازد و افزود: راهکار مقابله با این مسئله این است که احترام به قانون باید در افراد نهادینه و در جامعه الگوسازی شود.

وی افزود: اجرایی شدن بخشنامه ها در خصوص امربه معروف بستگی به بافت فرهنگی و وضعیت هر شهری دارد و ابتدا باید مشکلات هر منطقه شناسایی و سپس برای آن راهکار ارائه شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین نیز در این نشست گفت: بسیج برای کاهش آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها و مناطق آسیب پذیر طرح های حمایتی اجرا می کند.

سرهنگ پاسدار علیرضا براتعلی ادامه داد: ساخت پایگاه فرهنگی با تامین کامل اعتبار توسط بسیج و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان وجوانان در مناطق آسیب پذیریکی از اقدامات مهم این نهاد است.

وی افزود: الگوسازی مصرف درست به عنوان مهمترین مولفه اقتصاد مقاومتی و صیانت از حقوق شهروندی از سرفصل های ستاد امربه معروف و نهی از منکر است.

در این نشست مصوب شد هر اداره راهکارهای اجرایی برای کاهش آسیب های اجتماعی مطرح شده را ارائه دهد.

650آمر به معروف و ناهی از منکر شامل 420 خواهر و 230 برادر در شهرستان 110 هزار نفری خمین فعالیت می کنند./842/101/ب2

ارسال نظرات