۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۸۰۸
دادستان کل کشور:

مسؤولان اجرایی مانع از اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضا می‌شوند

دادستان کل کشور از مسؤولان اجرایی در ممانعت از اقدامات پیشگیرانه قوه قضائیه انتقاد کرد و گفت: محدودیت شبکه‌های اجتماعی که اعتقادات عمومی امت اسلام را هدف قرار داده بود با دستورات قانونی اجرا شده است؛ این در حالی است که مسؤولان اجرایی با انتقادات تندی این اقدام را مورد هجمه‌های اجرایی خود قرار داده‌اند.
حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام  محمدجعفر منتظری امشب در دیدار حضرت آیت‌الله علوی گرگانی به تشریح اهداف سفر قم خود پرداخت و اظهار داشت: امروز مراسم تودیع و معارفه دادستان کل استان قم از مهم‌ترین رویدادهای کاری سفر به قم بوده است که پس از آن همراه با دادستان سابق و دادستان جدید به دیدار با مراجع تقلید همت شده است.

دادستان کل کشور با اشاره به این‌که مسؤولیت‌های قضائی همگام با وظائف خطیر و سنگینی است، عنوان کرد: عنوان دادستان از منظر حقوق اسلامی صیانت از حقوق عموم ملت ایران را بر عهده دارد، بر این اساس چند آسیب است که جامعه اسلامی ایران را تهدید می‌کند.

وی افزود: مواد مخدر و اعتیاد در حال هجوم به قلب عموم مردم است این در حالی است که در 9 ماه اخیر قریب به 9 تن مواد مخدر کشنده در قم کشف شده است که نشان از میزان حجم واردات سنگین این مواد در بین جوامع اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌ منتظری با اشاره به این‌که اعتقادات عمومی امت اسلام از مواضع است که دشمن تلاش‌های زیادی را برای نفوذ و ضربه زدن به آن را از خود نشان داده است، گفت: علما و مراجع تقلید خطوط فکری و فرهنگی جامعه اسلامی را ترسیم می‌کنند؛ بنابراین باید برای حل معضلات فرهنگی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

دادستان کل کشور شرایط فعلی فرهنگ عمومی را شرایطی نامطلوب توصیف کرد و عنوان داشت: ناتوی فرهنگی پیش از این از سوی رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی‌شده بود این در حالی است که امروزه می‌توان ‌به وضوح در محافل گوناگون شاهد آن بود.

حجت‌الاسلام‌ منتظری با بیان این‌که عرفان‌های کاذب حتی در قالب لباس روحانیت خودنمایی می‌کند، اظهار داشت: اعتقادات نسل جوان از سوی دشمن با عناوین مختلف هدف قرارگرفته است؛ این در حالی است که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تمام مبانی اصیل نظام خانواده را تهدید می‌کند.

دادستان کل کشور از مسؤولان اجرایی در ممانعت از اقدامات پیشگیرانه قوه قضائیه انتقاد کرد و گفت: محدودیت شبکه‌های اجتماعی که اعتقادات عمومی امت اسلام را هدف قرار داده بود با دستورات قانونی اجرا شده است؛ این در حالی است که مسؤولان اجرایی با انتقادات تندی این اقدام را مورد هجمه‌های اجرایی خود قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ منتظری با تأکید بر لزوم تذکر عملی مراجع تقلید به مسؤولان اجرایی تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه قوه قضائیه در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده است؛ این در حالی است که دشمن در برخی از اقدامات خود اساس انقلاب و اصل ولایت مطلقه فقیه را مورد هجمه خود قرار داده‌اند.

دادستان کل کشور به انتشار فایل صوتی چند ماه قبل از سوی بیت منتظری اشاره کرد و عنوان داشت: دشمن از این اقدام ناشیانه بهره‌های فراوانی برده است؛ این در حالی است که فرزند منتظری در تماس تلفنی حداقل یک ساعت به دشمنان نظام فرصت حمله مستقیم به اصل نظام را داده است.

حجت‌الاسلام‌منتظری با اشاره به این‌که در دستگاه قضائی با این اقدامات برخورد مقتدرانه خواهد شد، گفت: نخواهیم گذاشت به‌راحتی به اصولی‌ترین ارزش‌های نظام هجمه شود و این حقیقتی است که در رأس اقدامات قضائی قوه قضائیه قرارگرفته است./837/پ202/ج1

ارسال نظرات