۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۴۷۱۸۰۵
آیت‌الله بهشتی خطاب به مسؤولان تبلیغات اسلامی استان فارس:

به فکر جذب جوانانی باشید که از اطراف روحانیت پراکنده‌ شده‌اند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان مؤمن و انقلابی جامعه قرة‌العین نظام، رهبری، مراجع و اسلام هستند، اما به فکر آن دسته از جوانانی باشید که از اطراف ما پراکنده‌ شده‌اند.
آیت الله بهشتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از قیر و کارزین، آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، عصر سه شنبه در گردهمایی مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس در قیروکارزین، گفت: مؤمن باید اوقات خودش را به سه دسته تقسیم کند، قسمتی را با خدای خودش نجوا و راز و نیاز داشته باشد، بهترین راز و نیاز هم نماز است.

وی در ادامه با بیان این‌که مؤمن باید بخش دیگری از اوقاتش را به امرار معاش بپردازد، افزود: ارزشمندتر این است که یک جوان علاوه بر کار و امرار معاش اهل کارآفرینی برای چند نفر دیگر هم باشد

آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: بخش دیگری از اوقات مؤمن باید صرف پرداختن به استراحت و لذت‌های حلال شود و همه این سه مورد برای زندگی انسان لازم است.

وی تأکید کرد: اسلام با شادی موافق است، اما عده‌ای به بهانه شادی و مانند آن معصیت به راه می‌اندازند، کنسرت راه می‌اندازند و سپس برای کنسرت‌های تعطیل‌شده عزا به‌پا می‌کنند، اسلام می‌گوید تفریح و لذت باشد ولی گناه معصیت نباشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه مهم مدیران سازمان تبلیغات گفت: همه شما در سنگر تبلیغ قرار دارید و در واقع شما سنگربانان تبلیغ هستید، در این سنگر وظیفه‌ دارید اسلام ناب را به دیگران برسانید.

وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد مُبلّغ باشد، باید خودش بالغ باشد، به دیگر معنا کسی که می‌خواهد مردم را به یک مسیری هدایت کند، ابتدا باید خودش آن مسیر را طی کرده باشد، بنابراین انسان ابتدا باید خودش اهل دین، ایمان و تقوا باشد، سپس می‌تواند دیگران را هم دعوت کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معنی تبلیغ این نیست که فقط آن‌هایی که با شما هم عقیده هستند را دور خودتان جمع کنید، نه خیر، بلکه کسانی که با شما مخالف‌ هستند و با عقاید شما مخالف هستند را نیز باید دعوت کنید و این معنای تبلیغ است.

وی ادامه داد: هرچند ما جوانان پاک و با ایمان زیاد داریم که مدافعان حرم نمونه‌ای از آن‌ها هستند، امّا باید تحقیق کنیم که چرا بقیه جوان‌ها دور ما جمع نمی‌شوند؟ این‌طور نیست که همه آن‌ها با نظام و اسلام مشکل داشته باشند، ولی سراغ ما هم نمی‌آیند، چرا؟

آيت‌الله بهشتی بیان کرد: قطعاً جوانان مؤمن و انقلابی جامعه قرة‌العین نظام، رهبری، مراجع و اسلام هستند، اما به فکر آن دسته از جوانانی باشید که از اطراف ما پراکنده‌شده‌اند.

وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد حکومت بر دل‌هاست، مبنای حکومت اسلامی نیز همین است و این جزء سیره معصومین(ع)است، ازاین‌رو امام سجاد(ع) بر مردم حکومت نمی‌کرد اما رفتار مردم نشان می‌دهد که حضرت بر دل‌های مردم حکومت می‌کرده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: البته برای حکومت اسلامی باید جان بدهیم و می‌دهیم، اما حکومت بر دل‌ها مهم‌تر است و باید برای این امر برنامه‌ریزی و مطالعه شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن، گفت: راه تبلیغ ابتدا تعقل و منطق است، اما این کافی نیست و باید با موعظه‌گر باشیم و زمانی می‌توان واعظ خوبی بود که مردم ما را باور کنند و مردم نیز ما را باور نمی‌کنند و این محقق نمی‌شود مگر با عمل.

آیت‌الله بهشتی در پایان گفت: قرآن می‌گوید اهل جدال و گفت‌وگو باشید، البته نه هر جدالی بلکه جدال احسن، این بهترین الگو برای مبلغین است و این سه دستور بهترین راهکار است./۹۱۹/202/ب2

ارسال نظرات