۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۴۷۱۸۰۴
مدیر حوزه های علمیه خواهران ایلام:

آموزش از ارکان اصلی حوزه های علمیه است

مدیر حوزه های علمیه خواهران ایلام گفت: یکی از امتیازات حوزه‏ های علمیه نسبت به سایر نهادهای آموزشی، مباحث اخلاقی و اخلاص است که در این قشر وجود دارد، از این رو هر چه اخلاص بیشتر باشد، موفقیت ‏ها بیشتر می‏ شود.
حوزه خواهران ایلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام سید نواب حسنی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام روز گذشته در نخستین نشست فصلی معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان ایلام که با محوریت توضیح و تبیین آیین‏نامه آموزشی مقطع عمومی(سطح 2) در محل ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد، اظهار داشت: آموزش در حوزه ‏های علمیه به عنوان یکی از ارکان اصلی حوزه‎ها است.

وی افزود: از این رو و در راستای انجام وظیفه در این امر خطیر، چند مسأله باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از آنها مباحث اخلاقی است.

حجت الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: از آنجا که حوزه‏ های علمیه رهروان راه انبیا هستند، باید مانند سفیران الهی، ضمن این‏که گسترش فضائل اخلاقی را اصلی‏ ترین وظیفه بشمارند، خود نیز باید الگوی صلاحیت و شایستگی باشند؛ یعنی به این باور برسند که باید ناشر معارف ناب محمدی(ص) باشند.

وی ادامه داد: انتظار مدیریت از معاونان آموزش این است که فضایی مناسب، با روحیه و معنویت در حوزه ها فراهم کنند تا طلاب، پرشور و با انگیزه در این مسیر قدم بردارند.

مدیر حوزه های علیمه خواهران با اشاره به اینکه از دیگر مسائل حوزه، داشتن اخلاص در انجام امور است، گفت: یکی از امتیازات حوزه‏ های علمیه نسبت به سایر نهادهای آموزشی، مباحث اخلاقی و اخلاص است که در این قشر وجود دارد، از این رو هر چه اخلاص بیشتر باشد، موفقیت ‏ها بیشتر می‏ شود.

وی با تأکید به بحث مطالعه و تحقیق در حوزه ‏ها، بیان داشت: معاونان آموزش به همراه استادان حوزه‏ ها باید طلاب را به مطالعه قبل از شروع درس تشویق کنند، چرا که یکی از قدیمی‎ترین مباحث در حوزه‏ های علمیه مطالعه پیش از درس است، استاد مطهری می‏ فرمودند «مطالعه قبل از درس بسیار مهم‏تر از مطالعه بعد از درس است».

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام در پایان درباره مباحثی چون رعایت زی طلبگی، بحث ارتباط متقابل استاد و شاگرد، توجه به امور اجرایی آموزش، برگزاری جلسات مستمر با استادان، دقت و توجه به متن بخشنامه ‏های ارسالی و رهنمودهای لازم و سودمندی را به معاونان آموزش استان متذکر شد.

گفتنی است، معاونان آموزش مشکلات و مسائل آموزشی مدارس علمیه خواهران استان را بیان کردند که اهم این مطالب شامل فشردگی واحدهای درسی، بالا بودن تعداد واحدهای درسی، پراکنده بودن واحدهای درسی، عدم امنیت شغلی استادان، مشکل در بیمه و احتساب سنوات استادان بود./879/202/ب2

ارسال نظرات