۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۷۱۷۹۷
شیخ نعیم قاسم:

آل‌سعود درصدد جایگزینی وهابیت تکفیری به جای اسلام ناب محمدی است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از عربستان به عنوان بحران واقعی در منطقه یاد کرد و نسبت به تلاش آل سعود برای تسلط اندیشه وهابیت تکفیری بر جوامع اسلامی هشدار داد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم اولین سالروز شهادت شیخ نمر از علمای شیعه عربستان که در سالن الجنان بیروت برگزار شد، گفت: شیخ نمر از نمادهای جهاد در جزیره عربی به شمار آمده و نسبت به مسائل امت به ویژه فلسطین دغدغه داشت.

وی افزود: شیخ نمر سخنان بسیار متنوعی درباره محور مقاومت بیان کرد و به این دلیل اعدام شد که راضی به ظلم نبود و با شهادت توانست به پیروزی دست یافته و آل سعود شکست خورد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از محورهای فعالیت آل سعود به شمار می آید تا بدینوسیله مساله فلسطین به پایان رسیده و مساله مرکزی برای جهان عرب باقی نماند.

این روحانی لبنانی با اشاره به حضور نیروهای سعودی در بحرین برای قلع و قمع ملت این کشور اظهار داشت: آل سعود به شدت تلاش می کند تا اندیشه وهابی تکفیری را جایگزین اسلام ناب محمدی کرده و به با این اندیشه به کشتار و خونریزی بپردازد.

وی خاطرنشان ساخت: عربستان به هیچ وجه سخن حق را نپذیرفته و در حالی که خود را مدافع حقوق بشر و آزادی بیان جلوه می دهد، هرگونه اقدام آزادی خواهانه را سرکوب می کند.

معاون دبیرکل حزب الله تأکید کرد که آل سعود یک بحران واقعی در منطقه محسوب شده و به صورت روزانه در حال ظلم و استبداد در عربستان و سلطه طلبی در سایر کشورهای منطقه است.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: عربستان سعودی عامل به تاخیر افتادن دو سال و نیمه انتخاب رییس جمهور در لبنان بود و ارگان های دولتی را تعطیل کرد. لبنان زمانی به ثبات می رسد که دست عربستان از این کشور کوتاه شود.

وی  در پایان اظهار داشت که خون شهید نمر زمینه سرنگونی پایه های استبداد را فراهم می سازد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات