۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۷۱۷۸۹
آیت الله علوی گرگانی:

باید از اقتدار قوه قضائیه صیانت شود/ واکنش به هجمه ها علیه دستگاه قضا

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی با بیان این‌که تهمت‌های به قوه قضائیه فقط متوجه رییس این قوه نیست، تصریح کرد: هدف از ایجاد برخی از تهمت‌ها شخص حضرت‌عالی نبوده و اصل این قوه از سوی دشمن نشانه رفته است.
حضرت آیت الله علوی گرگانی حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار دادستان کل کشور با حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امشب در دیدار با دادستان کل کشور با اشاره به برخی از مشکلات عدیده که دامن‌گیر جوامع اسلامی‌شده است، اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) در روایتی به‌صراحت فرموده‌اند« آيا درد و درمان شما را به شما خبر ندهم، درد شما گناهان و دوا و درمانتان استغفار است.»

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمن برای آسیب زدن به نظام اسلامی از اجرای هیچ برنامه‌ای دریغ نخواهد کرد، عنوان داشت: امت اسلام با تمسک به ریسمان ولایت همواره در مسیر دفاع از حریم اسلام ثابت‌قدم بوده‌اند؛ بر این اساس دشمن تلاش دارد با ایجاد آشوب‌های اجتماعی و جنگ روانی جوانان را در دام‌های فضای مجازی و آسیب‌های بنیادی آن گرفتار کند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که باید اقدامات قوه قضائیه برمدار منطق اسلامی برنامه‌ریزی و اجرا شود، گفت: نباید با بی‌دقتی درصحنه‌های اجرایی برای دشمن خوراک‌های فکری را فراهم کرد که با بهره برداری از آن دشمن به ایجاد شبهه بپردازد؛ نباید با اقدامات بدون تأمل حیثیت نظام اسلامی را در افکار عمومی مورد سؤال قرارداد.

وی تأکید کرد: باید با اقداماتی فرهنگی و مدون برای عموم مردم مبانی اسلامی بازگو شود تا برمدار آن با تقویت مبانی فکری و اعتقادی مردم در مقابل اقدامات دشمن به مقابله پرداخت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی شبکه قضایی بر اساس منطق و اعتقادات اسلامی اظهار داشت: باید قوه قضائیه بر سبک شبکه‌های پاسخگو تبلیغی معیار اسلامی متمرکز باشد این در حالی است که از الگوی سیره نبوی می‌توان در تعریف شبکه تبلیغی اسلامی برای ارتقاء فرهنگ عمومی بهره گرفته شود.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نتیجه این دیدار را پربرکت توصیف کرد و عنوان داشت: قوه قضائیه در سیر برنامه‌های خود دقت بهتری بکار گرفته تا در مسیر اجرا احکام اسلامی اتهام و یا تهمتی متوجه این دستگاه نباشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که تهمت‌های به قوه قضائیه فقط متوجه رییس این قوه نیست، تصریح کرد: تلاشم بر است که بتوانم این حقیقت را مستقیماً به آیت‌الله لاریجانی گوشزد کنم که هدف از ایجاد برخی از تهمت‌ها شخص حضرت‌عالی نبوده و اصل این قوه از سوی دشمن نشانه رفته است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی آگاهی و مراقبت را از اصلی‌ترین مؤلفه‌های کارکنان این قوه توصیف کرد و اظهار داشت: باید از اقتدار قوه قضائیه صیانت شود تا دشمن نتواند با تضعیف این قوه به اهداف پلید خود دست یابد؛ بر این اساس یکی از عوامل اصلی تخریب چهره قوه قضائیه اقدامات نابهنگام برخی از مسئولان اجرایی و برخی از روحانیان منتصب به این قوه است که باید بیشتر موردمطالعه قرار گیرد./837/پ202/ج1

 

ارسال نظرات