۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۷۱۷۸۷

پذیرش ماهانه هزار و 560 کودک در مهد کریمه اهل بیت حرم حضرت معصومه

مسؤول مهد کودک کریمه اهل بیت(ع) از پذیرش روزانه 40 تا 60 کودک در حرم مطهر حضرت معصومه (س)خبرداد، گفت: این مهد به صورت ماهانه هزار و 560 کودک را در سه نوبت کاری مورد پذیرش قرار می دهد.
مهد کودک حرم حضرت معصومه

خانم درجزینی،مسؤول مهد کودک کریمه اهل بیت(ع) آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به  پذیرش روزانه 40 تا 60 کودک در مهد کریمه اهل بیت(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: این مهد به صورت ماهانه هزار و 560 کودک را در سه نوبت کاری مورد پذیرش قرار می دهد.

وی افزود: مهد کودک کریمه اهل بیت(ع) از پنج سال گذشته فعالیت خود را در آستان مقدس آغاز کرده و رسالت اصلی مهد  نگهداری و پذیرش کودکان خادمان، کارکنان و قرآن آموزان آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

مسؤول مهد کودک کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به این که کودکان کمتر از هفت سال یعنی کودکان در سن شش ماه تا شش سال در این مهد مورد پذیرش قرار می گیرند، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود فضا امکان پذیرش کودکان زائران و مجاوران آستان حضرت معصومه(س)وجود ندارد ولی در صورت برنامه ریزی از سوی مدیران آستان این امکان می تواند برای زائران و مجاوران نیز فراهم شود.

وی افزود: آموزش های ارائه شده در این مهد به کودکان مطابق با سیره نبوی و رویکردهای اسلامی است؛ بنابراین در این مهد به شیوه آموزش کلاسیک برای کودکان عمل نشده بلکه سعی می شود در قالب بازی و سرگرمی مفاهیم مختلف به کودکان آموزش داده شود و از آن جایی که تعداد کودکان در شیفت های مختلف متغییر است سعی شده با بازی و سرگرمی اوقات کودکان پر شود تا آنها خاطره ای خوش از آستان بانوی کریمه(س) در ذهن داشته باشند.

درجزینی ساخت کاردستی، نقاشی، رنگ آمیزی و آموزش شعر به کودکان را بخشی از برنامه های مهد برای کودکان عنوان کرد، گفت: در مهد وسایل بازی برای کودکان وجود دارد و سعی شده که طراحی و فضا سازی در مهد متناسب با سن و علاقه کودکان باشد به همین دلیل تمام طراحی و فضا سازی داخلی مهد کودک با کمک کارشناسان فضا سازی آستان مقدس انجام شده است.

وی با اشاره به آمادگی مهد کودک برای پذیرش کودکان زائران و مجاوران به دلیل درخواست های فراوان یادآور شد: در صورت برنامه ریزی مدیران آستان حضرت معصومه (س) مهدکودک کریمه اهل بیت(ع) آمادگی خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر را دارد و از برنامه ریزی های انجام شده استقبال می کند./968/202/ب3

ارسال نظرات