۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۷۱۷۷۶
حجت الاسلام و المسلمین تراشیون تبیین کرد؛

آسیب های اشتغال زنان در محیط های مختلط

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه متأسفانه امروز در اثر الگوبرداری از نظام های فکری و فلسفی غربی اشتغال زنان در خارج از خانه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: انحراف و عشق های هوس گونه از مهم ترین پیامدهای اشتغال زنان در محیط های مختلط است.
حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین تراشیون، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه متأسفانه امروز در اثر الگوبرداری از نظام های فکری و فلسفی غربی اشتغال زنان در محیط های بیرون از خانه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: امروز زنان از اینکه بیان کنند خانه دار هستند شرم داشته و تمامی والدین فرزندان خود اعم از دختر و پسر را برای اشتغال در محیط بیرون از خانه تربیت می کنند.

وی افزود: در جامعه امروزی هدف دختران از تحصیل علم و کسب معرفت به دست آوردن یک شغل است و چه بسا دختران زیادی در جامعه ما وجود دارند که به انگیزه داشتن یک شغل مناسب، فرصت ازدواج به موقع را از خود سلب کرده و همین موضوع سبب از بین رفتن فرصت های ازدواج برای آنها شده است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: والدین باید فرزندان خود را به کسب علم و معرفت ترغیب کنند اما این ترغیب و تشویق به ویژه برای دختران نباید به شکلی باشد که دست یابی به شغل برای آنها هدف شود؛ بلکه باید برای آنها تبیین شود که رسالت اصلی یک زن ساختن جامعه با اتکا به عنصر مادری و تربیت است و اگر در یک جامعه تمامی زنان شاغل باشند و نتوانند انسان های خوبی تربیت کنند اشتغال آنها ارزشی نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون با بیان اینکه اشتغال زنان در جامعه به غیر از افزایش سن ازدواج، کاهش نرخ باروی و افزایش طلاق پیامدهای دیگری نیز داشته است، گفت: اشتغال زنان در محیط های مختلط زمینه جذب و رابطه عاطفی آنها را با همکاران مرد فراهم کرده و همین موضوع می تواند بستر ساز از بین رفتن زندگی خانوادگی آنها شود.

وی ادامه داد: زن و مردی که در محیط کار با هم در ارتباط هستند تنها نقاط مثبت همکار خود را می بینند و همین موضوع سبب می شود که طرف مقابل را با همسر خود مقایسه کنند و اگر همسر آنها مانند طرف مقابل نباشد با مقایسه کردن از همسر و زندگی خود دور شده و زمنیه دلبستگی به طرف مقابل و عشق های هوس گونه فراهم می شود.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: حتی اگر این رابطه عاطفی منجر به دل بستگی نشود به علت مقایسه کردن زندگی مشترک فرد را در معرض خطر قرار داده و می تواند منجر به طلاق عاطفی و حتی جدایی زن از شوهر شود.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون با تأکید بر اینکه اشتغال زنان در محیط های مختلط در کشورهای غربی نیز پیامدهای بسیار نگران کننده ای داشته و بستر ساز افزایش فساد اخلاقی در محیط کار شده است، اظهار کرد: در کشوری مانند انگستان از هر 10 زن شاغل، هفت زن به صورت مستمر در محیط های شغلی مورد تجاوز قرار گرفته اند؛ بنابراین در کشور ما باید محیط های اشتغال زنان از مردان جدا شده و آسیب های اشتغال زنان در محیط زنانه بسیار کمتر از محیط های مختلط است./968/202/ب3

ارسال نظرات