۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۷۱۷۴۵
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

دشمن برای ضربه زدن به اعتقادات مردم برنامه ریزی کرده است

برنامه ریزی دشمن برای ضربه زدن به اعتقادات مردم، تجلیل رییس المصطفی از خدمات مرحوم آیت الله شرعی و برگزاری دوره تخصصی آشنایی با مباحث مهدویت از اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی العالمیه

به گزاش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبرو اطلاع رسانی جامعه المصطفی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برنامه های ویژه ای را در شب میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای زائران و ارادتمندان به این شخصیت بزرگ تدارک دیده بود.

صحن و نقاط مختلف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شب میلاد باسعادت این شخصیت بزرگ چراغانی شده بود.

حجت الاسلام ناصر رفیعی کارشناس مذهبی به عنوان سخنران ویژه مراسم شب میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: علما توجه ویژه ای به حضرت عبدالعظیم حسنی داشته و دارند.

وی توجه به اعتقادات را مسیری برای درستی اعمال دانست و افزود: کسی که در اعتقادات در مسیر درست و صحیح حرکت کند، می تواند اعمال خود را نیز به خوبی انجام دهد.

رفیعی با اشاره به تلاش دشمن برای سست کردن اعتقادات مردم ادامه داد: امروز دشمن در شبکه های ماهواره ای و اجتماعی تلاش فراوانی را برای ضربه زدن به اعتقادات مردم انجام می دهد.

وی وظایف خانواده ها را در این زمینه بسیار مهم و خطیر دانست و گفت: باید خانواده مراقب تلاش های دشمن در حوزه فضاهای اجتماعی باشند.

تجلیل رییس المصطفی از خدمات مرحوم آیت الله شرعی

آیت الله اعرافی، رئیس المصطفی، به مناسبت درگذشت آیت الله محمدعلی شرعی، موسس حوزه علمیه خواهران، پیام تسلیتی صادر نمود.

متن پیام آیت الله اعرافی به این شرح است:


انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی و پرفضیلت ، ابوالشهید آیت الله محمدعلی شرعی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأسف و تأثر گردید.

این عالم متعهد، عمر با برکت‌ خود را در گسترش‌ معارف‌ اهل بیت (علیهم السلام) و برای‌ ارتقاء‌ وضعیت‌ علمی‌ و آموزشی‌ طلاب‌ و فراهم‌ آوردن‌ زمینه‌ی‌ لازم‌ در مبارزه‌ با رژیم‌ طاغوت‌، سپری کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید«دامت برکاتهم»، حوزه های علمیه و بیت شریف ایشان، برای آن عالم جلیل‌القدر علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

دوره تخصصی آشنایی با مباحث مهدویت

دوره تخصصی آشنایی بامباحث مهدویت» در مرکز آموزش عالی المصطفی دھلی نو برگزار گردید.

این دوره با عنوان «دوره آشنایی بامباحث مهدویت» با حضور استاد حجت الاسلام و المسلمین آقای اویسی، ازتاریخ تا 10 دی ماہ 1395 برای طلاب مرکز آموزش عالی المصطفی – دھلی نو برگزار گردید.

این دوره با رویکرد شبهه شناسی مهدویت و آشنایی طلاب با مهمترین شبهات وسوالات پیرامون مهدویت تشکیل شد و به سوالات طلاب در زمینه مهدویت نیز پاسخ داده شد.


محورهای کارگاه تخصصی

حجت الاسلام و المسلمین اویسی استاد این دوره محورهای زیر را در این کارگاه سه روزه برای مخاطبین تشریح کرد .

-شبهه شناسی و بررسی چهل سوال اساسی در زمینه مهدویت .

-بررسی عقیده به منجی عالم در ادیان  وآیین های مختلف

-بررسی آیات مربوط به مهدویت در قران کریم

-بررسی روایات اهل بیت (علیهم السلام) در خصوص مهدویت

-بررسی فلسفه غیبت  ومسائل مربوط به عصر غیبت امام زمان  (عجل الله تعالی فرجه)

-بررسی نشانه های ظهور

-بررسی تحولات ورویداد های عصر ظهور

-معرفی منابع مطالعاتی مهدویت

زیارت ۶۰ نفر از فعالان فرهنگی آلمان، هلند و ترکیه از حرم رضوی

این گروه ۶۰ نفره با ارائه برنامه های فرهنگی از سوی آستان قدس رضوی به حرم مشرف شدند و پس از زیارت از مجموعه های مختلف حرم بازدید کردند.

در مناسبت های مختلف و ایام خاص تعداد زیادی از طلاب جامعه المصطفی العامیه نقاط مختلف جهان که به قصد زیارت بارگاه منور امام هشتم(علیه السلام) به مشهد سفر می کنند، میهمان جامعه المصطفی العامیه مشهد می شوند.

سفر زائران از کشورهای دیگر به مشهد بستر مناسبی برای ارائه مفاهیم اسلامی است و در این راستا آستان قدس رضوی با برنامه ریزی های منظم و منسجم خدمات بسیار ارزنده ای به این زائران ارائه می کند.

گفتنی است؛ این گروه ۶۰ نفره با ارائه برنامه های تبلیغی فرهنگی از سوی آستان قدس رضوی به حرم مشرف شدند و پس از توفیق زیارت مرقد نورانی امام رضا(علیه السلام) از مجموعه های مختلف حرم مطهر رضوی از جمله موزه قرآن این آستان مطهر بازدید کردند.

یاد آور می شود؛ این گروه از زائران امام هشتم(علیه السلام) پس از بازدید از موزه مرکزی آستان قدس رضوی و اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر رضوی از خوان متبرک حضرت رضا(علیه السلام) متنعم شدند.

دیدار معاون پژوهش المصطفی با آیت الله مصباح یزدی

حجت الاسلام و المسلمین عباسی معاون پژوهش جامعه المصطفی در دیدار آیت الله مصباح یزدی که در مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: المصطفی از سال 86 با عنایت رهبر معظم انقلاب از ادغام دو سازمان قبلی یعنی مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان مدارس و حوزه های علمیه خارج از کشور به وجود آمد که میراث بر آن دو سازمان است که از ابتدای انقلاب شکل گرفته بودند و سپس با ادغام این مجموعه عظیم ایجاد شد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 15 هزار نفر از بیش از 100 ملیت در داخل کشور مشغول به تحصیل هستند و تقریبا به همین تعداد در مراکز وابسته به المصطفی در خارج از کشور که حدود 65 کشور می شود به تحصیل اشغال دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی با بیان این که افزون بر این 30 هزار نفر که به صورت حضوری تحصیل می کنند، دانشگاه مجازی المصطفی هم فعالیت دارد، اظهار داشت: این دانشگاه الان 5 هزار دانش پژوه را در سراسر جهان پوشش می دهد.

وی ادامه داد: بخش آموزش مجازی در سال های آینده توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد، در جاهای مختلف دنیا با توجه به قوانین و اقتضائات هر کشوری المصطفی به نحوی حضور دارد، در برخی از کشورها همانند غنا، اندونزی و شهر لندن ما دانشگاه های اسلامی ایجاد کرده ایم، در برخی کشورها هم مدارس علمیه سنتی داریم.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با بیان این که در کنار آموزش های بلند مدت، مؤسسه ویژه ای در المصطفی برای آموزش های کوتاه مدت وجود دارد، ابراز داشت: علاقه مندان از سراسر جهان در اینجا حضور پیدا کرده و محتوای آن کاملا متناسب با نیاز افراد است که سالی دو هزار نفر این گونه آموزش می بینند.

وی عنوان کرد: در حوزه پژوهش خوشبختانه المصطفی فعالیت های خوبی را آغاز کرده و از حدود یک دهه قبل که نخستین پژوهشگاه را در کنار مراکز آموزش تأسیس کرد تا امروز این مراکز در حال توسعه هستند و در حال حاضر نزدیک به 10 مرکز و پژوهشگاه در داخل و خارج از کشور داریم که مهم ترین آن پژوهشگاه بین المللی المصطفی است که در قم قرار دارد، همچنین مراکزی هم در مشهد، لبنان، اندونزی، هند، آلبانی و صربستان وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی خاطرنشان کرد: بنا بر این است که مراکزی با عنوان قطب های زبانی در 15 نقطه دنیا و برای زبان های پرگویش شناسایی شده تولیدات را به زبان ها منتشر کند، به عنوان مثال مرکز لبنان قطب زبان عربی است؛ همچنین مرکزی به عنوان اسلام و غرب داریم که تا کنون ده ها اثر را منتشر کرده است؛ بنا است که به زبان های دیگری مراکزی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به جمعیت قابل توجه دانش پژوهان که مجموعه فارغ التحصیلان و افراد مشغول به تحصیل از 50 هزار نفر فراتر می رود حدود 4 هزار نفر از آن ها به عنوان پژوهشگر شناسایی و در رتبه های گوناگون رده بندی شدند که آثار زیادی از آنان جمع آوری شده است، حدود 40 هزار سند علمی از این افراد داریم که 8 هزار کتاب و 30 هزار مقالات و پایان نامه است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با بیان این که انتشارات المصطفی بیش از 2 هزار کتاب منتشر کرده است، گفت: در داخل هزار و 400 کتاب و در خارج 700 کتاب منتشر شده است، یکی از سیاست های پژوهشی المصطفی توسعه نهضت ترجمه است تا آثاری که در حوزه علمیه قم از سوی شخصیت های برجسته و بزرگ منتشر می شود به زبان های دیگر ترجمه شود که در این زمینه فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در انتخاب این کتاب ها معیارهایی همچون نیازهای منطقه و نیازهای آموزشی المصطفی در نظر گرفته می شود و آثار علمی شخصیت های برجسته در اولویت سیاست ترجمه ای المصطفی قرار دارند، در ردیف نخست شخصیت هایی که سیاست ما بر ترجمه اثار آن ها است حضرت امام، مقام معظم رهبری، حضرات آیات جوادی آملی، مکارم شیرازی و سبحانی قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی با بیان این که نگاه المصطفی کاملا نگاه ارزشی و در خدمت نشر معارف اهل بیت(ع) است و هیچگونه چشمداشت اقتصادی در نشر این آثار وجود ندارد، گفت: تعدادی از علاقه مندان در پاریس مشغول آموزش معارف اسلامی هستند  و آموزش های رسمی تر از چند ماه آینده شروع می شود تا شاهد نسلی از عالمان اسلامی در فرانسه باشیم.

وی افزود: المصفی با نامی که مقام معظم رهبری انتخاب کردند سعی کرده که چتر فراگیر داشته باشد و همه مذاهب اسلامی را تحت پوشش قرار دهد از این رو بسیاری از دانش پژوهان به ویژه در خارج از کشور از برادران اهل سنت هستند و در داخل در گرگان مرکزی برای اهل سنت وجود دارد، مراکز خارج از کشور هم محدودیت مذهبی ندارند که حتما از پیروان مکتب اهل بیت(ع) باشند البته غالبا اینگونه است./1325/303/ب3

 

ارسال نظرات