۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۷۱۶۸۱
حجت الاسلام عباسی:

فتنه ها ادامه دار است/ حوزه با هوشیاری توطئه های دشمن را خنثی کند

حجت الاسلام عباسی با ضروری دانستن استفاده از رهنمودهای علما در مقابله با فتنه ها، گفت: حوزه های علمیه با استفاده از رهنمودهای علما و مراجع، همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند و در فتنه ها توانسته اند در بصیرت دهی به جامعه تأثیرگذار باشند.
عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسی در مراسم بزرگداشت حماسه 19 دی که پیش از ظهر امروز در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، با اشاره به دهه بصیرت، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب و در حماسه 19 دی، علما، طلاب، روحانیون و مردم انقلابی قم، حمایت خود را از انقلاب اعلام کردند و در طی این 4 دهه نیز این حمایت و پشتیبانی باقی بوده است.

وی افزود: مراجع بصیر و حوزه های انقلابی، در برهه های حساس انقلاب، چه در حماسه 19 دی و چه در فتنه 88 و حماسه 9 دی که این فتنه عجیب و سازمان یافته را به نقطه پایان رساند، همواره نقش تعیین کننده ای داشته اند.

استاد حوزه علمیه قم، فتنه 88 را، تلاش دشمن در جهت ایجاد انشقاق در جامعه دانست و تصریح کرد: این فتنه عظیم که با سازماندهی دشمن و نقش آفرینی برخی خواص غافل و استحاله شده به عنوان ابزار فتنه، به دنبال ایجاد انشقاق و دودستگی در ملت بود، در طی این 4 دهه که از انقلاب می گذرد، چنین فتنه ای با این عظمت و برنامه ریزی، سابقه نداشته است که با بصیرت، درایت و تدبیر رهبر انقلاب و حضور علما و مراجع بصیر در صحنه حمایت از نظام، در حماسه 9 دی به وسیله مردم جمع شد.

وی تأکید کرد: نقش حوزه های علمیه و علما و مراجع، در این میان، نقش بسیار تأثیرگذاری بوده است و حضرت آیت الله نوری همدانی به عنوان اسوه و الگوی این علمای انقلابی و بصیر، همواره همراه انقلاب و رهبری بوده اند.

حجت الاسلام عباسی، با اشاره به اظهار نظر برخی از افراد در بعد از فتنه ها، عنوان کرد: امروز برخی ها، در حالی که ابعاد فتنه روشن شده است، جرأت کرده اند درباره فتنه صحبت کنند و آن زمانی که نیاز بود خواص در میدان حاضر باشند و در حمایت از نظام و رهبری سخن بگویند و تشخیص و عمل به موقع داشته باشند، آن ها حضور نداشتند.

وی افزود: ما هنوز روزهای تلخ و نگران کننده فتنه 88 را فراموش نکرده ایم که مرجعیت بصیر به ویژه آیت الله نوری همدانی مرجع و ملجأ مردم بودند و همه منتظر بودند تا علما و مراجع موضع خود در حمایت از انقلاب را اعلام کنند.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به ادامه دار بودن فتنه ها، خاطرنشان کرد: امواج فتنه ها هنوز تمام نشده و اثرات، نتایج و اثرات آن، ادامه دارد که نیاز است با هوشیاری در مورد توطئه هایی که آماده شده است تا بازهم نظام ما را درگیر خود کند، نقش و رسالت خود را در این بستر ایفا کنیم.

وی افزود: پاسداشت این روزها، پاسداشت بصیرت و رسالت حوزه و علما و روحانیون در حمایت از انقلاب و نظام اسلامی است و همان طور که در 9 دی، آیت الله نوری همدانی نقش تعیین کننده ای در حمایت از انقلاب داشتند، در حماسه 19 دی سال 56 نیز، حرکت طلاب، روحانیون، علما و مردم انقلابی قم از بیت ایشان آغاز شده و تا بیت آیت الله گلپایگانی ادامه یافت و سخنرانی انقلابی آیت الله نوری همدانی، نقش مهمی در نضج و گسترش فضای انقلابی داشت./872/پ202/ج1

ارسال نظرات