۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۷۱۶۷۸
تفسیر سوره احزاب(18)

حزب الله امیر نفس است نه اسیر نفس

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه تفسیر سوره احزاب گفت: از مهمترین ویژگی حزب الله حاکمیت خدا به جوانح و جوارح است، در واقع حزب الله امیر نفس است نه اسیر نفس و در برابر همه شیاطین ایستادگی می کند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در هجدهمین جلسه تفسیر سوره احزاب در مسجد گوهرشاد با اشاره به آیات 40 و 41، اظهار کرد: یکی از بزرگترین پاداش‌های ذکر مستمر الهی این است که انسان بداند خداوند نیز در فراز و فرودهای زندگی به یادش است و او را تنها نخواهد گذاشت؛ آدمی در این عالم هیچ یاری‌گری جز ذات اقدس الهی ندارند و قدرت مطلق از آن اوست.

وی با تأکید بر اینکه یاد پروردگار تنها زبانی نیست، اضافه کرد: هر فکر، عمل و اقدامی که برای رضای خداوند باشد، جلوه‌ای از ذکر بوده و بر اساس روایات، ذکر واقعی آن است که انسان در هنگام حلال و حرام یاد خدا کرده و روز جزا را به یاد آورد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: یکی از مهمترین پاداش‌های ذکر خداوند برای عباد الله آن است که بداند پروردگار نیز هنگام ذکر به یاد اوست؛ خداوند در آیه 152 سوره بقره می‌فرماید «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ»، به یادم باشید تا به یادتان باشم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ذکر و یاد خدای متعال در تمام مراحل زندگی سفارش شده است، بدون اینکه به زمان، مکان و شرایط خاصی، محدود و منحصر باشد و یکی از برکات یاد خدای متعال، تقید و پایبندی انسان ذاکر به دستورات الهی و باید و نبایدهای دین است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم هم ویژگی های حزب الله و هم حزب الشیطان را بیان کرده است، گفت: از مهمترین ویژگی حزب الله حاکمیت خدا به جوانح و جوارح است در واقع حزب الله امیر نفس است نه اسیر نفس و در برابر همه شیاطین ایستادگی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فتنه 88 اظهار کرد: ویژگی فتنه آن است که فضا را غبار آلود می‌کند، اما امروز که مدتی از آن گذشته و حقایق آشکار شده، دیگر دست توطئه دشمن در آن قضایا برای کسی پنهان نیست، دشمن با سوار شدن بر موج انتخابات می‌خواست انقلاب اسلامی را در این کشور نابود کند.

وی با بیان اینکه دشمن در فتنه 88 تصور می‌کرد می‌تواند نیات شوم سه دهه خود را عملیاتی کند، افزود: آنچه باعث شد آن دسیسه‌ها و نیات شیطانی نقش بر آب شود، عنایت حضرت حق، هدایت‌های رهبری معظم و بصیرت و هوشیاری مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی استکبار را صحنه‌گردان اصلی فتنه خواند و متذکر شد: دشمن از دشمنی خود هیچ گاه دست‌ بر نخواهد داشت و از هر فرصتی برای ایجاد فتنه انگیزی در کشور استفاده خواهد کرد، گفت: آنچه امروز از فتنه 88 برای ما مهم بوده، تجربیات و عبرت‌های آن است؛ باید هوشیارانه از تکرار فتنه‌ جلوگیری کرد./1308/101/ب2

ارسال نظرات