۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۷۱۶۵۲
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد؛

ضرورت تلاش همه‌جانبه مسؤولان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در فارس

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بین همه مسؤولان، باید کاری کرد تا در استان فارس به عنوان استان ادب و فرهنگ و مرکز زبان کشور هیچ بی‌سواد و فرد لازم التعلیمی باقی نماند.
آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آيت‌الله اسدالله ایمانی، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از معاونان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش فارس به مناسبت هفته سوادآموزی گفت: امر سوادآموزی در استان فارس با خون شهدا در هم آمیخته شده و شاید جای دیگری  نداشته باشیم که کلاس درس نهضت سوادآموزی مورد هجوم دشمن قرار گرفته باشد و افرادی در حال فراگیری علم و سواد  به فیض شهادت  نائل شوند.

وی در ادامه افزود: یکی از عواملی که به عنوان پشتوانه موفقیت استان فارس مطرح است خون پاک شهدایی است که در حال تحصیل علم به فیض شهادت نائل شدند.

آیت الله ایمانی اظهار داشت: مسأٖله سوادآموزی سنّت دیر پای نبوی است  که برای ما به ارمغان مانده و هر قدمی در این راه تأسّی به پیامبر بزرگوار اسلام است که در روزهای اولیه تأسیس حکومت اسلامی در مدینه  به مسأله سوادآموزی توجه داشتند.

وی ادامه داد: اینکه امام راحل نیز به این امر توجه پیدا می‌کنند در حقیقت اقتدا به رسول مکرم اسلام است و این میراث رسول گرامی اسلام برای ما  افتخار است.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: در عرصه میدان جنگ و مبارزه با دشمن که همه فعالیت‌های ما  اعم از اقتصادی، سیاسی و اجتماعی متأثر از آن بود، کلاس‌های آموزشی پشت میدان جنگ برقرار می‌شد و دانش آموزان و معلمانی که در جبهه حضور داشتند در زمان فراغت کلاس درس را در پشت جبهه دنبال می‌کردند که نشان از دیدگاه اسلام به امر آموزش و تربیت افراد و با سواد کردن آحاد جامعه است.

آیت الله ایمانی تأکید کرد: امید است با یاری خدای متعال و اجرای برنامه‌های متنوع وزارت آموزش و پرورش همانند برون‌سپاری و سایر فعالیت‌ها، بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و افرادی که نیازمند تحصیل هستند را نیز آموزش داده تا بتوانیم جشن پایان بی‌سوادی در استان فارس را برگزار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری یادمان شهدای سوادآموزی در شیراز و تقدیر از این اقدام گفت: انتظار این است که مجموعه سوادآموزی بتواند با طی کردن مراحل کمال به سمت پیشرفت حرکت کند.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: اگر بتوان بازماندگان از تحصیل را حمایت و از توسعه آن در آینده جلوگیری کرد، می‌توان با آموزش افراد باقی‌مانده از سواد، آن‌ها را تا کسب مدارک عالی پیش برد.

وی خواندن و نوشتن را نقطه شروع فراگیری دانست و در پایان گفت: این شروع آموزش برای سواد آموزان است و می‌توانند با تلاش و کوشش به مدارج عالی نیز دست یابند./202/919/ب1

ارسال نظرات