۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۷۱۶۴۵
دبیر ایالتی شورای دانشجویان شیعه پاکستان:

جنبش عدالتخواهی در عربستان با اعدام شیخ نمر خاموش نشد

دبیر ایالتی شورای دانشجویان شیعه پاکستان در مراسم اولین سالگرد شهید نمر تأکید کرد آل سعود با اعدام این شهید به خواسته خود دست نیافت.
آیت الله شیخ نمر باقر النمر

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم اولین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر از علمای شیعه عربستان، از سوی شورای دانشجویان شیعه پاکستان در شھر کراچی برگزار شد.

محمد عباس دبیر شورای دانشجویان شیعه در ایالت سندہ پاکستان در سخنانی با اشارہ به این که تنھا جرم شیخ نمر مطالبه حقوق ملی شیعیان عربستان بود، گفت: آل سعود تصور می کرد با شھادت شیخ نمر می تواند نھضت انقلاب را خاموش کند اما شاھد استقامت مردم و تشدید این نھضت هستیم.

وی با بیان این که خون شھیدان عامل استحکام پایه ھای انقلاب است، افزود: چنان که امام علی علیه السلام فرمودہ اند؛ دولت با کفر می تواند پایدار باشد اما با ظلم نمی تواند باقی بماند.

دبیر ایالتی شورای دانشجویان شیعه پاکستان با تاکید بر این که سخنان شیخ نمر فقط صدای شیعیان و دیر اقلیت ھای مذھبی عربستان نبود، تصریح کرد: اعدام و شھادت این روحانی عربستانی، دل آزادی خواھان و شیعیان جھان را به درد آورد و مردم عربستان از خون این شهید ھرگز نخواھند گذشت.

محمد عباس با بیان این که برافراشتن پرچم عدالت از سوی شیخ نمر واکنش استکبار جھانی را به ھمراہ داشت تاکید کرد: فریاد آزادی و مقاومت او در مقابل خواسته ھای استکبار جھانی بود.

دبیر ایالتی شورای دانشجویان شیعه پاکستان سکوت مجامع جھانی و حامیان آزادی در خصوص شھادت شیخ نمر را به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: دولتمردان عربستان باید از چنین اقداماتی که باعث ایجاد بحران در کشورھای اسلامی بپرھیزند.

وی افزود: غرب و مراکز حقوق بشر جهان، سیاست ھای دوگانه و ظالمانه خود را مورد تجدیدنظر قرار دھند./988/ب902/د

اشھد نقوی
ارسال نظرات