۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۷۱۶۲۲
نماینده ولی فقیه در ایلام:

کتاب نقش بی بدیلی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه دارد

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: نسل جوان امروز بیشتر از گذشته نیاز به نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد و باید با برپایی نمایشگاه های کتاب این مهم در جامعه انجام شود، کتاب بهترین رفیق و دوست برای مخاطبان است، کسانی که با کتاب مأنوس هستند همواره از سطح فکری و فرهنگی بالایی برخوردارند.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور کلیه مسؤولان و مدیران استان که با محوریت برپایی نمایشگاه کتاب در ایلام برگزار شد، اظهار داشت: کتاب یکی از مهمترین ابزارها برای ارتقای سطح فکری و فرهنگی جامعه است.

وی افزود: نسل جوان امروز بیشتر از گذشته نیاز به نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد و باید با برپایی نمایشگاه های کتاب این مهم را در جامعه انجام شود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: کتاب بهترین رفیق و دوست برای مخاطبین است. کسانی که با کتاب مأنوس هستند همواره از سطح فکری و فرهنگی بالایی برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: علما، فرهیختگان، دانشمندان و همه بزرگان پیشرفت و رسیدن به جایگاه های بالای معنوی و علمی را مدیون کتاب و کتابخوانی می دانند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اندیشمندان بزرگ ایرانی در طول تاریخ که از چهره های برجسته عالم اسلام و ایران هستند، همواره به کتاب اهمیت ویژه ای داشته اند و همیشه مخاطبان و جوانان را به کتابخوانی تشویق کرده اند.

نماینده ولی فقیه در ایلام با بیان اینکه کتاب در زمان رژیم پهلوی از جایگاه پایینی برخوردار بود، گفت: زمان پهلوی در مراکز استانها به سختی کتابخانه وجود داشت یا اصلا نداشت و برپایی نمایشگاه کتاب که با آن رژیم، بیگانه بود، ولی بحمدالله بعد از انقلاب اسلامی این تحول عظیم در کتاب و کتابخانه ها ایجاد شد که امروزه شاهد هستیم که در دورترین نقطه های کشور حداقل یک کتابخانه وجود دارد.

وی ابراز کرد: ایران اسلامی امروز ناشران بزرگی دارد که حتی به کشورهای دیگر نیز کتب ارسال می کنند که این خود دستاورد عظیمی است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اهمیت متون کتب و وجود نظارت دقیق بر آن، افزود: آنچه مهم است ما باید در نمایشگاه کتاب نظارت کافی بر متون کتب داشته باشیم بویژه کتبی که دارای نویسندگان خارجی هستند، نیاز امروز جامعه نشر کتبی است بر رد شبهه های دینی و سیاسی و همچنین نشر کتبی که در زمینه سبک زندگی اسلامی و الگوی مصرف باشد.

وی در پایان گفت: ایلام را به دو ویژگی در کشور می شناسند که یکی از آنها دوران دفاع مقدس است که با رشادت ها، ایثارگری ها و دلاوری مردم این استان عملیات های بزرگی در این استان انجام شد که دشمنان را نا امید و مایوس کرد، از این رو یکی از زمینه های کتبی که باید در نمایشگاه امسال کتاب استان مورد توجه قرار بگیرد کتبی است که در زمینه دفاع مقدس در ایلام و آن دوران است تا نسل جدید بتوانند با آن زمان ارتباط برقرار کنند./879/202/ب2

ارسال نظرات