۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۷۱۵۹۱
نجابت:

راهی جز اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات وجود ندارد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تنها راه حل مشکلات کشور را توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه به ظرفیت های داخلی دانست.
حسین نجابتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سلسله نشست‌های دهه بصیرت با سخنرانی حسین نجابت، نماینده سابقه مردم تهران در مجلس، در مسجد امام موسی کاظم(ع) برگزار شد.

نجابت با بیان این که در حال حاضر ایران در فناوری موشکی و ساخت پهبادهای نظامی جزء پنج کشور برتر جهان است، اظهار داشت: در ابتدای کار موشک‌هایی که توسط ایران ساخته می‌شد بیش از 700 متر نمی‌توانست طی کند اما اکنون موشک‌های ساخت ایران یک هزار و 500 مترد بُرد و قابلیت نقطه زنی نیز دارد.

وی ابراز داشت: اگر امروزه ایران می‌تواند پهباد‌های نظامی قوی و حرفه‌ای بسازد، همه به صورت اتفاقی نبوده است بلکه همه حاصل تلاش‌های شبانه روزی مهندسان ایرانی است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به زحمات شهید تهرانی مقدم (پدر موشکی ایران) تأکید کرد: اگر تاریخچه زندگی تهرانی مقدم را به تصویر بکشند، خواهید دید این مرد دلیر برای رسیدن ایران به این عزت از دوران 8 سال دفاع مقدس تا چند سال پیش، چه تلاش‌هایی انجام داده است.

وی با بیان این که مسؤولان کشور، منشأ قدرت‌ ایران را نمی‌شناسند تا روی آن سرمایه‌گذاری کنند، تصریح کرد: سلاح‌های نظامی ایران، دارو‌های هسته‌ای، سلول بنیادین برای شبیه سازی اجزای بدن انسان و بسیاری دیگر از تکنولوژی‌ها وجود دارد که می‌توانیم از آنها بهره‌برداری کنیم اما قدر توانایی‌هایی خود را نمی‌دانیم.

نجابتی یادآور شد: اگر رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان می‌فرمایند در حوزه علمی جهاد کنند و کشور را از لحاظ علمی بی‌نیاز کنند،‌ اگر به اقتصاد‌دان‌ها می‌گویند اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند، اگر به نیروی دریایی می‌گویند با تلاش مستمر تمام آب‌های آزاد را فتح کنند همه بخاطر آن است که در جنگی که در عصر کنونی وجود دارد پیروز شویم تا زمینه ظهور ولی‌عصر(عج) را فراهم کنیم.

وی بیان داشت: برخی نمی‌خواهند بپذیرند پیشرفت ایران بدون اتکای به غرب امکان پذیر است، در حالی که ایران از ابتدای انقلاب در صنایع نظامی تحریم بوده است حال آن که پیشرفته‌ترین صنعت در ایران صنایع نظامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ریشه قدرت ایران را اسلام، ولی‌فقیه و شهدا معرفی و خاطرنشان کرد: شناخت ریشه قدرت برای موضع‌گیری صحیح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دشمن از این موضوع به خوبی اطلاع دارد و به همین سبب تن به مذاکرات هسته‌ای داد.

وی با بیان این که در حوزه اقتصادی راهی جز اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، اظهار داشت: بحث اقتصاد مقاومتی، مسأله‌ای است که جهان به آن رسیده است و هر کشور به نوعی به آن می‌پردازد از این رو پرداختن به این مسأله بسیار ضروری است.

نجابتی با اشاره به این که متأسفانه در کشور کمترین توجه به حوزه فرهنگی شده است، ابراز داشت: مقوله خانواده، فضای مجازی و عوارض اجتماعی مانند افزایش سن ازدواج در عین حال که بسیار مهم است، اما توجه ناچیزی به آن شده است. /878/پ202/ج

ارسال نظرات