۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۴۷۱۵۴۵
معاون تهذیب حوزه علمیه همدان:

اهانت به ملت ایران نیازمند موضع گیری جدی است

حجت الاسلام کشوری با بیان این که اهانت به ملت ایران نیازمند موضع گیری جدی است، گفت: متأسفانه دولتی ها فعلا در کمایی هستند که از تمدید تحریم ها حاصل شده و موضع صریحی از آنها نمی بینیم.
حجت الاسلام کشوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه همدان

حجت الاسلام حجت الله کشوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت مقابله با نقض برجام، اظهار داشت: نگاهی که در زمینه تمدید تحریم ها وجود دارد و مباحثی که از سوی مسؤولان دولتی وجود دارد متناسب با اهانت آمریکا نبود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه واکنش نسبت به آمریکا، ابراز داشت: انتظار این بود که رییس جمهور در دیدار با دانشجویان واکنش جدی انجام دهد و به واقعیت های برجام  بپردازد ولی واکنش متناسب نبود.

حجت الاسلام کشوری با بیان این که اهانت به ملت ایران نیازمند موضع گیری جدی است، گفت: متأسفانه دولتی ها فعلا در کُمایی هستند که موضع صریحی از آنها نمی بینیم.

وی افزود:  آنچه که ما می بینیم این است که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که به مذاکرات خوش بین نیستند و همه عجله ها و ابهام هایی که به آن توجه نشد در حال حاضر مشکل ساز شده است.

حجت الاسلام کشوری خاطرنشان کرد: این که رییس حمهور بگوید همه جزییات برجام مورد تأیید رهبری است این خلاف مواضع صریحی است که رهبری اعلام کرده اند چرا که همه بیانات رهبری صریح و بی پرده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه واکنشی درخور، در زمینه مقابله با تمدید تحریم ها با آمریکا نه از سوی دولت و نه از سوی وزارت خارجه صورت نگرفته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان افزود: مسلم این است که ما نباید به آنها هیچ امیدی داشته باشیم و این مسأله ای است که در قرآن به آن توجه و تأکید شده است.

وی یادآور شد: نگاهی در زمینه برجام وجود داشت که دولت می خواست ادعا کند که ما در پی برطرف کردن مشکلات اقتصادی بودیم و نظام اسلامی و رهبری سد راه شدند که این مسأله با تدبیر رهبری مرتفع شد.

حجت الاسلام کشوری ابراز داشت: برخی در پی آن بودند که از برجام به عنوان حربه ای علیه نظام استفاده کنند، ولی نتیجه مذاکرات نشان داد که رهبر معظم انقلاب در زمینه برجام درست پیش بینی کردند./979/302/ب2

ارسال نظرات