۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۷۱۵۳۲
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خبر داد؛

ارزیابی 60 دستگاه اداری و اجرایی خراسان شمالی از سوی ستاد اقامه نماز

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیش از 60 دستگاه و مجموعه اداری و اجرایی در استان از نظر برپایی نماز جماعت به‌ صورت روزانه از سوی این ستاد نظارت و ارزیابی می‌شوند.
حجت الاسلام احمدی فرد - شورای اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی امروز در شورای اقامه نماز با اعلام آخرین وضعیت اقامه نماز در دستگاه های اداری استان به تشریح برنامه‌های نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز در مجموعه‌های اجرایی و اداری استان پرداخت.

وی افزود: در این راستا اولویت اصلی ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در نظارت‌های دوره‌ای و سالانه سنجش دستاوردهای ادارات در توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز است.

حجت‌الاسلام احمدی‌فرد اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 60 دستگاه و مجموعه اداری و اجرایی در استان تحت نظارت و ارزیابی روزانه ستاد اقامه نماز استان هستند كه در این نظارت‌ها موارد نقص و کاستی‌ها اعلام شده و از عملكرد مثبت ادارات هم تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم مجموعه‌های صنعتی در توسعه و ترویج فرهنگ نماز با توجه به غنای مالی و بودجه‌ای آنها، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مجموعه‌های بزرگ صنعتی استان علاوه بر سرمایه‌گذاری در بخش ساخت نمازخانه‌های بین‌راهی، به ترویج فرهنگ نورانی نماز در همه زمینه‌ها كمك کنند.

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز با رویكرد كاركنان و فرزندان در استان، اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی به مدت سه روز و با حضور كاركنان بخش‌های مختلف اداری و آموزشی برگزار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام احمدی فرد، دوره آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز یكی از دوره‌های مصوب و مورد توافق ستاد مركزی اقامه نماز با دستگاه های اداری استان است كه به‌عنوان دوره‌های آموزشی ضمن خدمت محسوب شده و دارای گواهینامه آموزشی است.

وی در ادامه با تأکید بر تبلیغ تخصصی نماز در بین اقشار مختلف مردم، تصریح کرد: تبلیغ دینی در زمینه‌های گوناگون به‌ویژه در مورد اقامه نماز باید به‌ صورت کارشناسی صورت گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به‌ ضرورت همکاری و همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در زمینهٔ ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در جامعه، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز استان تلاش و همکاری سایر نهادهای دولتی، نیمه‌دولتی و مردم‌نهاد فعال در این عرصه را ارج نهاده و دست آنها را به گرمی می‌فشارد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت دینی و فرهنگی مستلزم زمان برای بازدهی بوده و مهم این است که در زمان عمل تا بازدهی درست برنامه‌ریزی شود تا اثرات آن محو نشود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اظهار کرد: امید می‌رود با همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف و خانواده‌ها فرهنگ اقامه نماز در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان نهادینه شده و فضای کلی جامعه با نماز به‌عنوان ستون اصلی دین اسلام مأنوس باشد./9314/202/ب2

ارسال نظرات