۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۷۱۵۱۹
حجت الاسلام و المسلمین تراشیون:

تنظیم رفتار براساس نیازها مهم ترین راهکار دست یابی به یک زندگی ایده ال است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه زندگی خوب با شناخت ویژگی ها، نیازها و تنظیم رفتار براساس این ویژگی ها و نیازها قابل دست یابی است، گفت: زندگی خوب با تلاش و کوشش به دست می آید و به عبارت دیگر زندگی خوب ساختنی است نه تماشایی و با تماشا نمی توان منتظر یک زندگی خوب بود.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه فرمول رسیدن به یک زندگی خوب شناخت ویژگی ها، نیازها و تنظیم رفتار براساس این ویژگی ها و نیازها است، گفت: تنظیم رفتار براساس نیازها یکی از مهم ترین راهکارهای دست یابی به یک زندگی خوب است و بدون این تنظیم رفتار زندگی خوب بی معنا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زندگی خوب ساختنی است نه تماشا کردنی است، افزود: عده ای بدون اینکه هیچ کاری را انجام دهند منتظر هستند که زندگی آنها خوب شود در حالی که برای رسیدن به یک زندگی خوب، فرد باید قدم به قدم این زندگی را بسازد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای ساختن زندگی مشترک الزامی نیست که همسر فرد هم در کنار او شروع کند بلکه با شروع یک نفر این ساختن آغاز شده و ادامه می آید اما با کندی همراه خواهد بود و باید توجه کرد که کند پیش رفتن بهتر از هرگز آغاز نکردن است.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون با اشاره به اینکه زن موفق زنی است که شادی آفرین و پر انرژی باشد، تصریح کرد: چنین زنی زمینه شادی و نشاط را در محیط خانه و خانواده فراهم می کرد.

وی افزود: پوشش زیبا و مناسب یکی از عوامل ایجاد شادی و نشاط در خانه است و زنی که همواره در خانه و در مقابل چشم همسر خود از یک لباس تکراری و رنگ های تکراری استفاده می کند زمینه خمودگی و افسردگی همسرش را فراهم می کند و این موضوع به مرور زمان زمینه دلزدگی و جدایی زن و شوهر را به دنبال خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: در آیات و روایات بیان شده که فردی که بتواند بر مدار حق شادی آفرین باشد، خداوند وقتی این فرد دل دیگری را شاد می کند یک ملک را خلق می کند که این ملک تا روز قیامت برای این فرد به درگاه خداوند طلب استغفار و مغفرت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون با تأکید بر اینکه زن در مدیریت فضای خانه نقش کلیدی دارد، تصریح کرد: زن خوب زنی است که برای بیان مشکلات و ارائه راهکار برای آنها صبور ی اختیار کند؛ زیرا در بیشتر موارد شتاب زدگی زن نه تنها مشکل را برطرف نکرده بلکه زمینه عصبی شدن مرد را نیز فراهم کرده و موجب سلب توانایی تفکر از دو طرف می شود؛ بنابراین برای ارائه راهکار در مورد مشکلات باید صبور بود./968/202/ب3

ارسال نظرات