۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۷۱۵۰۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

همایش «منادیان هدایت» در خراسان جنوبی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری همایش «منادیان هدایت» در استان خبر داد.
محبی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری همایش «منادیان هدایت» اظهار داشت: این همایش برای نخستین بار در کشور و استان برای تجلیل از روحانیان خدوم استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: زمان برگزاری این همایش ۲۳ دی ماه در سالن همایش های علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، روحانیون را پزشک معنوی جامعه دانست و گفت: اگر این قشر خوب حمایت شوند و به وظایف خود به درستی عمل کنند خیلی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه برطرف می شود.

تجلیل از ۱۴ روحانی خدوم استان

محبی ادامه داد: با همین نگاه پیشنهاد برگزاری این همایش از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور داده شد که در نهایت نیز مورد استقبال دبیرخانه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه استارت این کار از حدود چهار ماه قبل در استان زده شده است، بیان کرد: طی این مدت جلسات و کارگروه های مختلفی برگزار و شاخص هایی برای تعیین روحانیان خدوم تعریف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به شاخص های انتخاب این افراد اشاره کرد و گفت: الگو بودن، میزان تحصیلات، تألیفات، میزان توجه به نسل جوان، میزان ارتباط با مردم، روحانیان چند پیشه، مبارزات انقلابی، شرکت در طرح های جهادی، روحانیان هنرمند، ایثارگران و خانواده شهدا از جمله شاخص هایی است که برای این افراد در نظر گرفته شده است.

محبی با بیان اینکه در مجموع ۱۴ نفر از روحانیان و طلبه های خدوم استان در این همایش تجلیل خواهند شد، عنوان داشت: از این تعداد دو نفر از ائمه جماعات مساجد، دو نفر به عنوان سفیران هدایت، دو روحانی مستقل، یک امام جمعه، یک روحانی خواهر، دو روحانی مستقر، دو استاد حوزه علمیه و دو شهید شاخص خواهند بود.

رونمایی از تألیفات روحانیان استان

حجت الاسلام هادی جعفری راد، مدیرکل مرکز خدمات فنی حوزه های علیمه خراسان جنوبی نیز در این جلسه هدف از برگزاری همایش را تشویق روحانیان جوان عنوان کرد و گفت: افرادی که در همایش تجلیل خواهند شد از بین بیش از سه هزار طلبه و روحانی استان انتخاب شده اند.

حجت الاسلام جعفری راد با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از نظر میزان حضور مردم در مساجد یکی از استان های برتر کشور است، عنوان داشت: این را مدیون بزرگان و علما هستیم و بنابراین بر خود لازم دانستیم در جلسه ای از این افراد تجلیل کنیم.

وی، رونمایی از تألیفات روحانیون استان و برگزاری مراسم نمادین عمامه گذاری چند تن از طلبه های استان را از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد.

مدیرکل مرکز خدمات فنی حوزه های علیمه خراسان جنوبی اضافه کرد: این جلسه با حضور دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی و جمعی از طلبه های استان برگزار می شود.

حجت الاسلام جعفری راد با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ طلبه پرونده خدمات در مرکز خدمات فنی حوزه های علیمه دارند، بیان داشت: از این تعداد ۳۵۰ نفر طلبه اهل سنت، حدود ۷۰۰ نفر طلبه خواهر و مابقی نیز طلاب برادر هستند.

وی همچنین از وجود ۲۶ حوزه علیمه خواهر و برادر در استان خبر داد و گفت: افزون بر این در حال حاضر سه حوزه علمیه برای برادران اهل سنت در استان فعالیت می کند./101/880/ب1

ارسال نظرات