۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۷۱۴۸۸
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای در گفت‌وگو با رسا:

دشمنان در پی تغییر نقشه سیاسی فرهنگی خاورمیانه بدون حضور ایران اسلامی هستند

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با اشاره به برنامه‌های مدون دشمنان و استکبار جهانی علیه نظام اسلامي، گفت: رسانه‌های بيگانه در پي تغيير نقشه سياسي و فرهنگي خاورميانه بدون حضور ايران اسلامي هستند.
حجت الاسلام آزموده - مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، استكبار جهاني با برنامه‌ریزی‌های اصولي و هدفمند، از تمام ابزارهاي تبليغاتي و فراگير و فرامحيطي خود استفاده كرده تا با ناكارآمد نشان دادن نظام اسلامي و با تغيير ارزشها، باورها و رفتارها، تغيير سبك زندگي اسلامي و خدامحور به سبك زندگي غربي و دنيوي و رواج سكولاريسم فرهنگ بيگانه را جايگزين فرهنگ خودي كرده و بدين گونه انقلاب دینی و مردمي ایران و امت اسلام را از درون مهار كند.

روش‌ها و تاكتيك دشمنان براي ناكارآمد نشان دادن نظام جمهوري اسلامي در زمینهٔ رفع مشكلات و چالش‌های فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي مردم ابعاد متفاوتی دارد؛ به‌ گونه‌ای که در مقاطع مختلف به انحای گوناگون تداوم داشته است.

دشمنان در طول 37 سال گذشته از پيروزي انقلاب اسلامي با شش كودتا، جنگ تحميلي هشت‌ساله و ده‌ها توطئه ديگر و در سال 88 هم با تفرقه‌افکنی و دامن زدن به اغتشاشات و تحريك سران فتنه، سياستهاي استكباري و استعمارگرانه خود را دنبال كرده و می‌کنند.

دشمنان اكنون هم با سياه نمايي و بزرگنمايي مسائل و مشكلات جامعه تلاش می‌کنند با نااميد كردن مردم از آينده سياسي كشور و نظام و ايجاد اختلاف و شكاف در بين آنها، بسترهای تهاجم به اصول و ارزشهاي انقلاب را فراهم و اسلام و انقلاب را از درون و از سوی خود مردم مهار كنند.

در اين راستا و به‌ منظور درك و شناخت اهداف رسانه‌های بيگانه در ناكارآمد معرفي كردن نظام اسلامي و مقابله با آن، با حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدير مدرسه علميه تخصصي امام خامنه‌ای بجنورد به گفت‌وگو نشسته‌ایم، آنچه در پی می‌آید حاصل این گفت‌وگو است.

رسا ـ خطي كه رسانه‌های بيگانه و جریان‌های غرب‌گرای داخلي دنبال می‌کنند، ناكارآمد معرفي كردن نظام اسلامي است؛ اين خط با چه اهداف پيدا و پنهاني دنبال می‌شود؟

با توجه به رشد فكري و آگاهي عمومي ملت‌های جهان و بيداري اسلامي مسلمانان و مردم ولايت مدار ايران، دشمنان متوجه شدند كه از راه نظامي و تحریم‌ها نمی‌توانند بر ملت ايران نفوذ كرده و مسلط شوند؛ در نتیجه رويكرد نفوذ خود را تغيير داده تا از طريق سياست هاي فرهنگي و ناكارآمد معرفي كردن نظام اسلامي، اعتقاد و حمايت مردم را از انقلاب سلب كرده و بر آنها مسلط شوند.

هدف دشمنان استعمارگر از ناكارآمد جلوه دادن فقه حكومتي، فقه پويا و فقه نظام ساز جمهوري اسلامي ايران اين است که با بی‌ارزش نشان دادن اصل نظام اسلامي كه مبتني بر ارزش‌های ديني و قرآني است، مردم را در تقابل با ولايت فقيه و رهبري قرار بدهند.

دشمنان اسلام و قرآن از تبديل شدن نظام اسلامي به الگوي نظام كارآمد در منطقه هراس دارند به همین دلیل از تمام تاکتیک‌ها و ابزارهاي تبليغاتي خود استفاده می‌کنند تا تأثیر نظام مردم‌سالاری ديني را در چشم مردم منطقه و جهان کم‌اهمیت جلوه داده و بی‌اثر كنند و بدين گونه هندسه و هويت نظام اسلامي را تغيير دهند.

نظام بيگانه و رسانه‌های آنها با هدف تضعيف قدرت نظام اسلامي و تأثیر انقلاب در منطقه و خاورميانه در پي تغيير نقشه سياسي و فرهنگي خاورميانه بدون حضور ايران اسلامي هستند.

دشمنان با آگاهي از اينكه جوانان و دانشجويان در طول انقلاب، نقش بسزايي در تحقق اهداف انقلاب اسلامي ايران داشتند، به نسل سوم و چهارم انقلاب اميد بسته و تلاش می‌کنند با جدايي فكري، اعتقادي و عملي نسل سوم و چهارم با نسل‌های اول تا سوم انقلاب بين آنها شكاف ايجاد كرده و اعتقادات آنها را متزلزل كنند.

رسانه‌های بيگانه با تبليغ كاهش قدرت خريد مردم، ادعاي نگراني از معيشت مردم و ايجاد نارضايتي عمومي بين مردم، آستانه تحمل و ايمان آنها را نشانه گرفته تا مردم كه شاكله اصلي انقلاب هستند در دفاع از آرمان‌های انقلاب سست شده و اجازه نفوذ و تسلط به دشمنان بدهند.

رسا ـ براي مقابله با اين خط مرموز چه بايد كرد؟

به نظر من، براي مقابله با اين سیاست‌های مذبوحانه مهم‌ترین كار داشتن بصيرت و تعميق بصيرت و باورها در همه سطوح به‌ویژه در بین نخبگان حوزوي و دانشگاهي و ارائه دقيق و صحيح آمار خدمات و دستاوردهای انقلاب از سوی اين گروه‌ها به مردم است.

همچنين با شناخت دقيق دشمن و ابزارهاي او، شناسايي سیاست‌ها و نقشه‌های دشمن و شناساندن آن به مردم و با فهم و درك اهداف پيدا و پنهان دشمن بايد براي هر گونه تحرك دشمن آماده بود.

رسا ـ وظيفه رسانه‌های گروهي، علما، نخبگان و دلسوزان در مقابله با اين خط چيست؟

رسانه‌های گروهي، علما، نخبگان و دلسوزان نظام اسلامي براي روشنگري افكار جامعه در مسير نيل به آرمان‌های انقلاب وظيفه خطيري بر عهده دارند و بايد بيانات و نقشه راه حركت انقلاب كه از سوی امام خميني(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای تبيين شده است؛ را به بدنه جامعه تزريق كنند و آن را به‌ صورت گفتمان غالب درآورند.

امروز زمان سكوت، انفعال و «لا ادري» گري نيست؛ چرا که جريان نفوذ بيكار نمی‌نشیند و در صورت كوتاهي ما، انقلاب و اسلام در آينده ضربه مهلكي از سوي عوامل فتنه و جريان نفوذ تجربه می‌کند.

امروز بايد با حركت جهادي و حفظ خطوط قرمز، اصول اسلام و آرمان‌های اصيل انقلاب و نظام اسلامي با شجاعت، درايت و استدلال منتشر شود؛ زیرا كوتاهي و مصلحت‌اندیشی در اين جريان قابل جبران نيست.

رسا ـ در اینکه دشمنان و بدخواهان نظام در پی ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در زمینهٔ اقتصادی هستند، شکی نیست اما به نظر شما نظام اسلامي در عرصه اقتصادي چه دستاوردهايي براي مردم و جامعه داشته است؟

دستاوردهاي نظام اسلامي تمام عرصه‌ها را در بر می‌گیرد و هم مبنايي و هم بنايي است؛ به‌ گونه‌ای كه در عرصه اقتصادي مهمترین دستاورد پایه‌ریزی نظام اقتصادي بر مبناي قوانين اسلام و اقتصاد مقاومتي است.

نظام اسلامي با حمايت از توليدات داخلي با ايجاد بنگاه‌های اقتصادي خرد و زودبازده، تقويت عوامل توليد با ايجاد شرکت‌های دانش‌بنیان اقتصادي و مبارزه با فساد مالي و اقتصادي دست اجانب را از منابع مالي و ذخاير كشور، فضاها و بازارهاي داخلي كوتاه كرده است.

نظام اسلامي به‌ منظور تحقق شعار حمايت از اقشار محروم و مستضعف جامعه؛ مراحل نخست اجراي قانون هدفمندي یارانه‌ها را با موفقيت آغاز كرده است.

نظام اسلامي در مسير ابلاغ و اجرايي شدن سياستهاي كلي اصل 44 و بند 4 برنامه توسعه با تحول چشمگير در گازرساني، صنعت سيلوسازي و صنعت برق، سدسازي و تأمین آب و پتروشيمي، گسترش مخابرات، تلفن و پست و گسترش فرهنگ تعاوني و كار جهادي گام‌های مؤثري برداشته و در بخش كشاورزي هم خدمات اساسي داشته است.

نظام اسلامي با اصلاح و روزآمد کردن چهارچوب نظام بین‌بانکی تلاش كرده مشكلات اقتصادي مردم را تا حدودي مرتفع ساخته و در اين راستا نرخ تورم بالاي 40 درصد را به زیر 10 درصد رسانده است.

رسا ـ با وجود موفقیت هایی که ذکر کردید اما از شواهد پیدا است که مردم هنوز با مشکلات اقتصادی و معیشتی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، شما ناتواني و ضعف مسؤولان در حل مشكلات اقتصادي را ناشي از چه چيز می‌دانید؟

عوامل مختلفي در ناتواني و ضعف مسؤولان در حل مشكلات و چالش‌های اقتصادي دخيل است که از آن جمله می‌توان به مواردی چون عدم برنامه‌ریزی جامع در بحث حل مشكلات اقتصادي و اعتماد نداشتن به نيروي خلاق داخلي جهت حل مشكلات اقتصادي و توليد اشاره کرد.

نداشتن نقشه راه عملياتي در شرايط تحريم به‌ منظور برون‌رفت از مشكلات و گره زدن مسائل اقتصادي با هم و تصور حل اين مسائل با مسأله برجام از دیگر مواردی است که برون‌رفت از مشكلات اقتصادي و معیشتی را به تأخیر انداخته است.

ناكارآمد بودن و ناهماهنگي بين تيم اقتصادي دولت به‌ ویژه در باب اقتصاد مقاومتي و نداشتن اراده قوي و اعتقاد راسخ در باب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي از جمله موارد ضعف و ناتواني مسؤولان در حل مشكلات اقتصادي به شمار می‌روند.

در راستاي اقتصاد مقاومتي كل مسؤولان كشور و تک‌تک مردم وظيفه دارند با الگو قرار دادن فرمايشات رهبر معظم انقلاب، در مسير اصول اقتصاد مقاومتي گام برداشته و نقشه‌های دشمنان در انحراف اقتصاد مقاومتي و جهاد فرهنگي را خنثي كنند.

همچنين مسؤولان اجرايي و كشوري با گفت‌وگو توضيحات صادقانه، روشن، صريح و شفاف تصور اشتباه مردم از درآمدهاي كشور به‌ ویژه درآمدهاي نفتي را اصلاح كنند تا دشمنان با سوءاستفاده از عدم آگاهي مردم از مسائل و مشكلات، دسیسه‌چینی نكنند.

رسا ـ از اینکه وقت خود را در اختیار خبرگزاری رسا گذاشتید سپاسگزاریم.

من هم از شما و همکارانتان قدردانی می‌کنم، امید که با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی صادقانه‌ رسانه‌های ارزشی و انقلابی، عرصه برای جولان‌دهی رسانه‌ای دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی و ناکارآمد نشان دادن آن بیش از پیش تنگ شود./9314/403/ب2

گفت و گو از: هادی رحیمی کوهستان

ارسال نظرات