۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۷۱۴۰۵
امام جمعه هشترود:

دولتمردان دستاوردهای هسته ای را فدای مذاکرات ساده لوحانه کردند

حجت الاسلام رحیمی دستاوردهای هسته ای ایران را فدای اعتماد مذاکره کنندگان کشور به طرفهای غربی دانست و گفت: اگر مذاکره کنندکان عجله نمی کردند و هوشیار بودند امروز ابزار فشاری در برابر اقدامات دشمن داشتیم.
حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود

حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نقض برجام با تصویب تحریمهای جدید 10 ساله علیه ایران از سوی آمریکا، اظهار داشت:‌ تحریمهای جدید نقض صریح برجام بوده و هر سخنی در این باب فراجناحی و به دور از فضای انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب با اصرار دولتمردان اذن مذاکره با مقامات غربی را دادند، گفت:‌ رهبر انقلاب در کنار اذن این کار بارها تذکرات لازم را دادند و فرمودند که به این مذاکرات خوش بین نیستم، ایشان بارها تأکید کردند که به آمریکا و همپیمانانش اعتماد نکنند و در همه مراحل قدم به قدم پیش بروند.

امام جمعه هشترود افزود: بعد از یک دوره مذاکرات طولانی توافق‌نامه‌ای بین طرفین امضا شد، مردم هم انتظار رفع مشکلات را داشتند اما تحلیلگران داخلی و خارجی اذعان داشتند که برجام یک طرفه نوشته شده است و بیشتر اعتماد ایران را به طرف های مقابل نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعهدات ایران همه بر روی کاغذ آمد ولی بیشتر تعهدات غربی آمریکایی شفاهی صورت گرفت، بیان داشت: ایران به تعهدات خود عمل کرد و بسیار هم سریع در این مورد دست به کار شد، به طوری که غربی ها هم به سرعت عمل و دقت ایران در اجرای تعهداتشان تعجب کردند، اما طرف غربی باز بدعهدی کرد.

حجت الاسلام رحیمی دستاوردهای هسته ای ایران را فدای اعتماد مذاکره کنندگان کشور به طرفهای غربی دانست و گفت: طرف های غربی در برابر تعهدات ایران بهانه‌گیری کردند و قانون تحریم های ایران موسوم به داماتو را تمدید کردند که بسیار رذیلانه بود، این در حقیقت نتیجه اعتماد به آمریکا است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که اگر آنها بدعهدی کنند ما نیز باید قاطعانه برخورد کنیم، ابراز داشت: خوشبختانه مسؤولان هم یکپارچه گفتند که نقض آشکار در برجام صورت گرفته است، اما باید یک اقدام متقابل در برابر این نقض عهد آمریکایی صورت گیرد تا دشمن بداند با چه کسی طرف است.

امام جمعه هشترود با بیان اینکه مسؤولان و مذاکره کنندگان باید هوشیار بودند و عجله نمی کردند، ادامه داد: وزیر امور خارجه کشور در جلسه کمیسیون امنیت ملی به اشتباه خود نسبت به اعتماد وی به وزیر امور خارجه آمریکا در قول شفاهی جان کری برای عدم تمدید داماتو اذعان کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید در مذاکرات تضمین های لازم و اهرم فشار برای شرایط امروز در نظر می گرفتیم که در صورت عدم تعهد آمریکایی ها آن را اعمال می‌کردیم اما دستمان خالی است، اگر چه امید است با درایت دولتمردان و پشتیبانی رهبر انقلاب بتوانیم از حق کشورمان دفاع کنیم./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات