۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۷۱۳۹۹

گزارشی از افزایش ظلم و ستم علیه شیعیان بحرین در سال 2016

یکی از پایگاه های خبری بحرین گزارشی از ظلم و ستم آل خلیفه علیه شیعیان این کشور در سال 2016 منتشر کرد.
ظلم و ستم مذهبی در بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری اللؤلؤه در گزارشی به بررسی ظلم و ستم علیه شیعیان بحرین در سال 2016 پرداخت و نوشت: بحران آفرینی خطرناکی علیه شهروندان شیعه در سال گذشته میلادی رخ داد که از زمان آغاز انقلاب در سال 2011 تاکنون بی نظیر بوده است به گونه ای که آیت الله شیخ عیسی قاسم به عنوان بزرگترین عالم بحرین و جهان عرب، سلب تابعیت شد و به اتهام ادای فریضه خُمس مورد محاکمه قرار گرفت.

جمعیت التوعیه اسلامی به عنوان بزرگترین جمعیت فرهنگی شیعیان و همچنین جمعیت الرساله اسلامی تعطیل شدند.

این بحران آفرینی سبب تحصن مردم در برابر منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در منطقه الدُراز شد و پس از آن نیز بیش از 70 روحانی و شهروند به دلیل تحصن بازداشت شدند.

بیش از 25 روحانی به دلیل بیان نظرات خود و انتقاد از ظلم و ستم طایفه ای در حبس بسر برده و اتهامات بی پایه و اساسی به آنان منتسب کرده اند.

منطقه الدُراز به بهانه تحصن مردم در برابر منزل رهبر شیعیان، بیش از 6 ماه است که در محاصره قرار دارد و با بسته شدن 20 راه ورودی به منطقه، تنها 2 راه بازمانده و مردم با تدابیر شدید امنیتی موفق به حضور در این منطقه می شوند.

این محاصره هم اکنون به مرحله ممنوعیت مواد غذایی و آب رسیده، اینترنت منطقه قطع شده و بزرگترین نماز جمعه بحرین که در منطقه الدُراز برگزار می شود، نیز ماه هاست اجازه برگزاری نمی یابد.

فشار علیه فعالیت های سیاسی نیز از برجسته ترین اقدامات علیه شیعیان بود به گونه ای که جمعیت الوفاق اسلامی ملی بحرین به عنوان بزرگترین جمعیت سیاسی کشور منحل و شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت به 9 سال حبس محکوم شد. سایر اعضای جمعیت و همچنین مسؤولان جمعیت های سیاسی معارض هم بارها به مرکز پلیس احضار شدند.

مراسم های مذهبی نیز از تیررس آل خلیفه به دور نمانده و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مورد هجمه شدید قرار گرفت. بیش از 70 منطقه سراسر کشور شاهد حمله به مواکب عزاداری و تخریب نمادهایی عاشورایی بوده، خطیبان و مداحان نیز بازداشت شدند و کار به جایی رسید که زائران عتبات عالیات با فشار شدید مواجه شدند.

بحرینی ها با وجود تأکید شدید مقامات درباره «سرکوب صدای ملت» هیچگاه تحت تاثیر قلع و قمع و تهدید قرار نگرفته و به راه خود در مطالبه دموکراسی و همچنین احیای شعائر دینی پایبند هستند و برنامه های مفصلی برای سال جدید خواهند داشت./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات